
- Region lubuski prezentuje się w koncepcji bajkowej, jesteśmy przecież regionem wina, miodu i pachnącym żużlem. Chcemy wzbudzić dobre i ciepłe emocje. Prezentujemy Szlak Wina i Miodu, zaprosiliśmy do współpracy winiarzy, którzy przedstawiają ofertę tegorocznych wydarzeń. Zaprosiliśmy również właścicieli hoteli i spa. Do niedawna było ich niewiele, a teraz w ramach RPO możemy się pochwalić 18 zrewitalizowanymi obiektami, chociażby Wiechlicami – mówiła marszałek. - Bardzo ważne są nasze parki krajobrazowe i narodowe. Zarząd postanowił przyznać kolejne środki finansowe na promocje parków – 80 tys. zł. Ale także w ramach naszych środków będziemy mocno promować lubuskie parki – podkreśliła marszałek. W tym roku Dni Województwa Lubuskiego odbędą się na pograniczu trzech regionów - Lubuskiego, Brandenburgii i Saksonii. Święto to związane będzie z promocją województwa oraz Parku Mużakowskiego i Geoparku Łuk Mużakowa, wpisanych na listę UNESCO, ale również jubileuszem 25-lecia polsko-niemieckiego „Traktatu o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy”.
Marszałek wspomniała również o sukcesach, jakie Lubuskie odniosło na ostatnich targach. - Bardzo poprawiliśmy przez ostanie lata wizerunek województwa lubuskiego, czego świadectwem są nagrody, które zdobyliśmy na ostatnich targach we Wrocławiu i Poznaniu. Musimy prowadzić kampanie niestandardowe. Musi to być coś, co nas wyróżnia. Robimy to coraz lepiej. Nauczyliśmy się stawiać na jeden produkt i jedno miejsce – mówiła marszałek.
Lubuskie promuje się na polskim stoisku narodowym przygotowanym przez Polską Organizację Turystyczną. Dla odwiedzających lubuskie stoisko przewidziano wiele atrakcji, można zapoznać się m.in. z ofertą lubuskich win z Winnicy Miłosz, Winnicy Kinga, Winnicy Saint Vincent, Winnicy Stara Winna Góra oraz Winnica Equus. Ponadto swoją ofertę prezentują Pensjonat Afrodyta Spa oraz Pałac Wiechlice. Na stoisku gościł Lubuski Zespół Pieśni i Tańca.
9 marca br. targi odwiedził członek zarządu Bogdan Nowak. Podczas uroczystego zwiedzania Polskiego Stoiska Narodowego przez gości VIP na czele z Ministrem Sportu i Turystyki Witoldem Bańką oraz szefem sejmowej Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki Ireneuszem Rasiem, a także lubuskim posłem Tomaszem Kucharskim, który uczestniczy w pracach komisji, bardzo duże zainteresowanie wzbudziło stoisko województwa lubuskiego. Podczas spotkania zrodził się pomysł zorganizowania wyjazdowego posiedzenia komisji w województwie lubuskim we wrześniu.
Targi w Berlinie są największą imprezą targową o zasięgu światowym. W 2015 r. w targach uczestniczyło 10.096 wystawców z 186 krajów, którzy prezentowali swoje produkty i usługi około 175.000 odwiedzającym, w tym 115.000 odwiedzającym z branży. Wystawcami ITB są przedstawiciele krajów z wszystkich kontynentów, wszystkie grupy produktów i usług związanych z szeroko pojętą turystyką i podróżami. Poszczególne kraje prezentują swą ofertę turystyczną na stoiskach narodowych, a w targach biorą udział także międzynarodowe związki turystyczne, krajowe i regionalne organizacje turystyczne, biura podróży, organizatorzy podróży biznesowych, rejsów, turystyki przygodowej, ekologicznej, kulturalnej, firmy przewozowe, hotelarskie, ubezpieczeniowe, wydawnictwa, hotele z ofertą spa, firmy zajmujące się informacją turystyczną, technologiami i oprogramowaniem dla obsługi ruchu turystycznego i wiele innych. Targom ITB towarzyszy niezwykle bogaty program wydarzeń towarzyszących. Targom ITB towarzyszy niezwykle bogaty program wydarzeń towarzyszących, takich jak: konferencja ekspercka ITB Convention, prezentacje, seminaria, warsztaty; liczne pokazy, warsztaty i występy organizowane przez wystawców.
Polskie Stoisko Narodowe organizowane przez Polską Organizację Turystyczną, jak co roku usytuowane jest w hali 15.1 na powierzchni wystawienniczej 750 m2 i nadano mu numer 100. Pierwsze trzy dni (08-11 marca) to czas na spotkania biznesowe, wymianę doświadczeń, udział w branżowych konferencjach i kongresach. Kolejne dwa dni (12-13 marca) otwarte są dla szerokiej publiczności. W tym roku oficjalnym krajem partnerskim targów ITB są Malediwy.
Targi stanowią jedne z największych targów turystycznych na świecie. Wystawy podzielone są według kontynentów oraz według segmentów rynku czyli dla każdego coś się znajdzie: Book World, ITB Business Travel Days, Rejsy, Turystyka kulturowa, Gospodarka Zakwaterowanie, Doświadczenie Przygoda i ekoturystyki, Szkolenia i Zatrudnienia, Travel Technology Trendy i wydarzenia, Wellness, Youth Travel.