
Do konkursu mogą przystąpić osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej oraz konsorcja tych podmiotów, prowadzące działalność gospodarczą, w zakresie zgodnym z wymogami konkursu.
Operator musi realizować cele związane m.in z promowaniem dziedzictwa kulturowego w zakresie tradycji winiarskich regionu oraz ofert kulturowo-turystycznych. Operator będzie ponosił jedynie koszty eksploatacyjne. Jeśli spełni wymagania i przedstawi ciekawą, wartościową koncepcję funkcjonowania, otrzyma w użytkowanie znakomicie przygotowany obiekt, który spełnia funkcje reprezentacyjne, turystyczne, naukowo-dydaktyczne, muzealne i wystawiennicze.
Obiekt posiada m.in salę konferencyjną, biura, salę pokazową, strefę cateringową. Przylega do niego piękna winnica. Obiekt musi być dostępny dla Lubuszan i turystów, środowisk winiarskich i naukowych. Zadaniem operatora będzie prowadzenie m.in sklepu z lubuskimi i polskimi winami oraz produktami regionalnymi. Umowa będzie zawarta na dwa lata.
Cel konkursu:
Celem konkursu jest wyłonienie podmiotu prowadzącego Lubuskie Centrum Winiarstwa w Zaborze, które zostało wybudowane w ramach projektu pn. „Lubuskie aktywne i turystyczne”, dofinansowanego z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Operator będzie realizował w siedzibie Centrum zadania Samorządu Województwa Lubuskiego związane z celami ww. projektu określonymi w niniejszym ogłoszeniu.
Zadania Operatora:
Głównym zadaniem Operatora będzie prowadzenie LCW poprzez realizację poniższych celów:
- wspieranie, odbudowywanie oraz promowanie dziedzictwa kulturowego w zakresie tradycji winiarskich regionu i ofert kulturowo-turystycznych,
- przyczynianie się jednocześnie do odrodzenia tradycji winiarskich oraz rozwoju enoturystyki,
- propagowanie wyrobów regionalnych,
- prezentowanie oraz promowanie dziedzictwa kulturowego lubuskiego winiarstwa poprzez zapewnienie zaplecza kulturalno-szkoleniowego,
- prezentowanie oraz promowanie dziedzictwa kulturowego lubuskiego winiarstwa poprzez zapewnienie usług gastronomicznych.
Operator zobowiązany będzie do świadczenia wyłącznie następujących rodzajów działań w siedzibie LCW:
- sprzedaży, w tym sprzedaży regionalnych produktów tradycyjnych, biletów, itp.
- usług gastronomicznych,
- wynajmu powierzchni,
- usług turystycznych,
- usług promocyjnych,
- organizacji wydarzeń.
Termin składania ofert:
Termin składania ofert mija 25 kwietnia 2016 roku godzinie 15:30
Oferty należy składać w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze, ul. Podgórna 7, KANCELARIA OGÓLNA
Kryteria wyboru oferty:
Ocena złożonych ofert będzie przeprowadzona dwuetapowo tj.:
Etap 1 obejmuje weryfikację spełnienia warunków formalnych przystąpienia do postępowania konkursowego.
Etap 2 obejmuje merytoryczną ocenę przedłożonej oferty. Wybór zostanie dokonany w oparciu o sumę punktacji poszczególnych kryteriów
Kryterium nr 1 – dostępność obiektu dla odwiedzających tj. godziny otwarcia LCW od poniedziałku do niedzieli. Godziny otwarcia LCW w weekendy liczone są podwójnie np. otwarcie obiektu w godzinach 10:00-16:00 w sobotę będzie liczone jakby obiekt otwarty był 12h.
Dodatkowe punktowana będzie dostępność obiektu w dni wolne od pracy tj.1 maja (Święto Pracy), 3 maja (Święto Konstytucji 3 Maja), 15 maja (Zesłanie Ducha Świętego (Zielone Świątki), 26 maja (Boże Ciało), 15 sierpnia (Święto Wojska Polskiego, Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny).
Kryterium nr 2 - doświadczenie w zakresie przedmiotu postępowania konkursowego, tj. doświadczenie podmiotu w zakresie prowadzenia działalności na rzecz rozwoju dziedzictwa kulturowego i/lub turystyki, w tym np. działalności: gastronomicznej, informacyjnej, promocyjnej, edukacyjnej, kulturalnej, związanej z prowadzeniem winnicy mającej na celu odrodzenie tradycji winiarskich oraz rozwoju enoturystyki
Kryterium nr 3 - koncepcja działania LCW, w której należy uwzględnić plan rozwoju obiektu, oferowanych pakietów turystycznych, formę prowadzenia punktu gastronomicznego np. kawiarni, restauracji itp.
Kryterium nr 4 – liczba współpracowników/partnerów o istotnym znaczeniu dla prowadzenia i rozwoju LCW, których współpraca ma swoje odzwierciedlenie w opisie koncepcji działania LCW np. restauratorów, producentów produktów tradycyjnych, podmiotów prowadzących działalność na rzecz rozwoju na rzecz rozwoju dziedzictwa kulturowego i/lub turystyki. Podmiot zobowiązany jest przedstawić dokumenty poświadczające współpracę np. umowy współpracy, listy intencyjne itp.
Kryterium nr 5 – dostępność produktów tradycyjnych z listy Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi - liczba dostępnych produktów tradycyjnych w prowadzonym sklepie.
Kryterium nr 6 – oferta LCW -liczba planowanych do organizacji wydarzeń otwartych dla społeczeństwa np. degustacji, jarmarków produktów tradycyjnych, świąt itp. Podmiot zobowiązany jest przedstawić harmonogram wydarzeń wraz z krótkim ich opisem, które planuje zorganizować w danym roku.
Szczegółowe informacje:
Ogłoszenie o konkursie zostało zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej