
System PSO opiera się na przewidzianych w prawie unijnym narzędziach pozwalających utrzymać połączenia, które są nierentowne, ale które uznawane są za niezbędne danej społeczności. Rozwiązanie znane i stosowane w krajach „starej Unii”, na razie jest mniej popularne w państwach UE z Europy Środkowej i Wschodniej. – To mechanizm dla młodych lotnisk będących w początkowej fazie rozwoju. Z dyrektorem rozmawialiśmy o uwarunkowaniach prawnych ewentualnego zastosowania PSO dla lotniska w Babimoście – tłumaczy Bogdan Nowak.
Oprócz tego rozmowy dotyczyły tematu kolejnej certyfikacji Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost, która ma odbyć się na początku przyszłego roku. – Ustaliliśmy zasady współpracy. Będą to głównie prace na dokumentach i dopasowywaniu obowiązujących instrukcji i regulaminów do międzynarodowych przepisów lotniczych, a także unijnych – mówi Bogdan Nowak.
Podczas wizyty w stolicy Bogdan Nowak spotkał się także z Janem Litwińskim, dyrektorem Polskiego Kongresu ITS i Leszkiem Sielukiem, dyrektorem Departamentu Lotnictwa w Klastrze Przemysłowym COP. Rozmowy dotyczyły możliwych rozwiązań w systemie transportu małymi samolotami.