
Polsko-Ukraiński „Festiwalu Partnerstwa” jest jednym z największych wielopłaszczyznowych projektów, które realizowane są przez Konsulat Generalny RP we Lwowie.
Głównym celem Festiwalu jest rozwój polsko-ukraińskiej współpracy kulturalnej. Festiwal przybliża wspólny dorobek kulturalny i prezentuje projekty realizowane przez Lwów i obwód lwowski z polskimi partnerami, jako przykład dobrych sąsiedzkich relacji dwóch europejskich państw. - Przyjechałam do Was z Polski Zachodniej, z Zielonej krainy w dorzeczu Odry, z regionu lubuskiego. Mam tam Lwowiaków u siebie. Przyjechałam tutaj dla niech, żeby zbudować most, żeby zbudować partnerstwo. Oni tutaj mają korzenie i będą do Was przyjeżdżać. Będziemy razem realizować projekty w obszarze kultury, ale również gospodarki. Jestem przekonana, że razem odniesiemy wiele sukcesów, bo moc jest z nami! - mówiła podczas otwarcia festiwalu marszałek Polak.
Współorganizatorami przedsięwzięcia są: Rada Miejska Lwowa, Lwowska Rada Obwodowa, Lwowska Obwodowa Administracja Państwowa.
Udział Lubuskiego w tym wydarzeniu to forma wyrażenia solidarności z Ukrainą oraz zwrócenia uwagi Polaków i Ukraińców na to, że w tym trudnym czasie warto podtrzymywać dobrosąsiedzkie relacje, wymieniać się doświadczeniami i pomysłami.
Prezentacja Lubuskiego na stoisku regionalnym wyposażonym w różnorodne materiały reklamowe, przedstawiające turystyczne, kulturalne i gospodarcze walory naszego regionu, była doskonałą okazją do wypromowania się nie tylko w obwodzie lwowskim, ale i w całej Ukrainie.
We Lwowie, obok Lubuskiego na Festiwalu Partnerstwa zaprezentowały się także województwa: podkarpackie, lubelskie, śląskie, wielkopolskie, pomorskie oraz miasta: Rzeszów, Przemyśl, Lublin, Stalowa Wola, Radom, Warszawa i Poznań.
Lubuskie przykładem skutecznej promocji
Marszałek Elżbieta Anna Polak była także uczestniczką panelu Branding miejsca – nowoczesne metody promocji miast i regionów, podczas którego zaprezentowała walory województwa lubuskiego oraz sposoby promocji regionu. - Kiedyś naiwnie wierzyłam, że fakty mówią same za siebie. Jest tyle informacji, że skuteczna promocja, właściwy marketing bardzo często decydują o naszym powodzeniu, o powodzeniu polityki regionalnej, o naszych małych ojczyznach, o naszym sukcesie. Dlatego w regionie lubuskim bardzo wcześnie, bo już w 2010 roku pzyjęliśmy strtegię marki. Konsekwentnie budujemy region bezpieczny otwarty, tolerancyjny, odważnie i bez kompleksów. Chcemy, żeby przyjeżdżali do nas goście, żeby uwierzyli, że mogą u nas odpocząć, że Lubuskie, to jest wspaniałe miejsce na ziemi - wyjaśniła.
Marszałek Polak podkreślała, że skuteczna promocja opiera się na wyborze wyborze miejsc, wydarzeń, które są unikatowe i które wyróżniają region na tle innych. - Nie da się pokazać całego potencjału regionu, więc postawiliśmy na konkretne kampanie promocyjne. Przygotowując taką kampanię trzeba wyborać to, co nas wyróżnia, co też jest miłe, co wzbudza emocje, co wszyscy zapamiętają - mówiła. Przedstawiła także skuteczne metody promocji. - Promocja, to nie może być sprzedaż pustego opakowania. To musi być naprawdę. A dobrze się promować, to umiejętnie wzbudzić emocje, zachwyt i zainteresowanie. Dlatego nie wystarczą klasyczne narzędzia reklamy takie jak: albumy, gadżety, wydawnictwa, ulotki, czy strona internetowa. O wiele lepsze efekty przynosi promocja niestandardowa. Warto się o taką pokusić - wyjaśniła marszałek.
Zobacz prezentację
W składzie oficjalnej delegacji, która przebywała we Lwowie znalazła się także Bożena Osińska – Radna Województwa Lubuskiego.