W RZGW – w sprawie przepraw promowych

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Warunki kursowania promów w miejscowościach: Milsko, Brody, Pomorsko i Połęcko przy niskich stanach wody rzeki Odry to temat spotkania marszałek Elżbiety Anny Polak z dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu Teresą Szczerbą. Obecnie promy nie mogą kursować przy niskich stanach wody, z powodu złej konstrukcji przypromek. Aby zmiana warunków kursowania była możliwa konieczna jest ich przebudowa, którą powinien się zająć Zarząd Dróg Wojewódzkich, bo to do jego kompetencji należy utrzymanie koryta rzeki w osi przeprawy promowej.

Obecnie przy niższym poziomie Odry auta nie mogą bowiem pokonać wysokiego podjazdu. Konieczna jest zatem przebudowa przypromek. Podstawą wystąpienia o pozwolenie wodno- prawne jest operat wodno- prawny. Należy niezwłocznie wystąpić o uzgodnienia z RZGW i Wojskową Komendą Transportu. Do kompetencji dyrektora RZGW należy wydanie decyzji zwalniającej z zakazu wykonywania robót szczególnego zagrożenia powodzią. Należy niezwłocznie wystąpić o wydanie decyzji. W zależności od zakresu robot, może wystarczyć samo zgłoszenie. Ponieważ w aktualnym pozwoleniu wodno- prawnym, utrzymanie koryta rzeki w osi przeprawy promowej jest obowiązkiem ZDW, doraźnym rozwiązaniem, zanim uzyskamy, wszelkie pozwolenia , może być zakup bagrownicy w celu właściwego utrzymania koryta rzeki w osi przeprawy promowej. Zadanie to mogłoby być realizowane na podstawie Porozumienia z RZGW.

Marszałek Elżbieta Anna Polak wydała polecenie, aby Zarząd Dróg Wojewódzkich w trybie pilnym opracował projekt przebudowy przypromek. Po koniec października marszałek weźmie także w gospodarskiej wizycie w terenie, w celu sprawdzenia aktualnego stanu konstrukcji przepraw promowych.

W rozmowie RZGW uczestniczył także prezydent Nowej Soli Wadim Tyszkiewicz. Drugim bowiem tematem była poprawa żeglowności rzeki Odry.  

Zobacz również