
Obecnie przy niższym poziomie Odry auta nie mogą bowiem pokonać wysokiego podjazdu. Konieczna jest zatem przebudowa przypromek. Podstawą wystąpienia o pozwolenie wodno- prawne jest operat wodno- prawny. Należy niezwłocznie wystąpić o uzgodnienia z RZGW i Wojskową Komendą Transportu. Do kompetencji dyrektora RZGW należy wydanie decyzji zwalniającej z zakazu wykonywania robót szczególnego zagrożenia powodzią. Należy niezwłocznie wystąpić o wydanie decyzji. W zależności od zakresu robot, może wystarczyć samo zgłoszenie. Ponieważ w aktualnym pozwoleniu wodno- prawnym, utrzymanie koryta rzeki w osi przeprawy promowej jest obowiązkiem ZDW, doraźnym rozwiązaniem, zanim uzyskamy, wszelkie pozwolenia , może być zakup bagrownicy w celu właściwego utrzymania koryta rzeki w osi przeprawy promowej. Zadanie to mogłoby być realizowane na podstawie Porozumienia z RZGW.
Marszałek Elżbieta Anna Polak wydała polecenie, aby Zarząd Dróg Wojewódzkich w trybie pilnym opracował projekt przebudowy przypromek. Po koniec października marszałek weźmie także w gospodarskiej wizycie w terenie, w celu sprawdzenia aktualnego stanu konstrukcji przepraw promowych.
W rozmowie RZGW uczestniczył także prezydent Nowej Soli Wadim Tyszkiewicz. Drugim bowiem tematem była poprawa żeglowności rzeki Odry.