Chcą łączyć teorię z praktyką

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Lubuska Edukacja Dualna, czyli połączenie teorii i praktyki. W ten sposób studentów chce kształcić Lubuska Sieć Innowacji. O szansach na skuteczną realizację tego pomysłu członek zarządu Alicja Maraska rozmawiała z Piotrem Gramzą, prezesem LSI.

Wczorajsze (16.11) spotkanie to efekt konferencji, która na początku listopada odbyła się w Nowym Kisielinie. Wtedy też przedsiębiorcy, naukowcy i eksperci RPO-Lubuskie 2020 rozmawiali w Parku Naukowo-Technologicznym UZ o wizjach rozwoju województwa lubuskiego.

Nikogo nie trzeba przekonywać, że myśląc o przyszłości już teraz należy zadbać o odpowiednie kadry, które za kilka lat będą odpowiadać za rozwój naszego regionu. Jednym z pomysłów na realizację tego celu ma być Lubuska Edukacja Dualna. Projekt Lubuskiej Sieci Innowacji zakłada m.in. zachęcenie młodzieży do studiowania na kierunkach technicznych i okołomedycznych. Poza tym do studenci w swoich programach nauczania mieliby uwzględnione stałe praktyki, począwszy od 2. roku studiów. Istotnym punktem idei jest także stworzenie innowacyjnego modelu łączącego uczelnie wyższe z przedsiębiorstwami.

Projekt pilotażowy miałby obejmować Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska Uniwersytetu Zielonogórskiego oraz Zamiejscowy Wydziału Kultury Fizycznej w Gorzowie Wlkp. AWF w Poznaniu. Na każdym z wydziałów 20 najlepszych studentów miałaby uzyskać możliwość studiowania w indywidualnym systemie nauki. Ponadto żacy byliby zobligowani do odbycia konkretnych ilości praktyk.

W okresie współpracy z przedsiębiorca, wybrany do programu student, miałby posiadać dwóch mentorów (prowadzących) – po jednym wyznaczonym przez uczelnię i pracodawcę. Po zakończeniu nauki studenci mają mieć zagwarantowanie zatrudnienie przez 1 rok.

Zobacz również