O przyszłości Akademii Gorzowskiej

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Podsumowanie dotychczasowej działalności powstałej w 2016 roku Akademii Gorzowskiej oraz plany rozwojowe na rok 2017 to główne tematy spotkania marszałek Elżbiety Anny Polak z władzami uczelni: rektor Elżbietą Skorupską-Raczyńską oraz kanclerzem uczelni Romanem Gawroniakiem.

Akademia Gorzowska im. Jakuba z Paradyża, która powstała z przekształcenia Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w 2016 roku. Na działania związane z utworzeniem Akademii samorząd województwa przeznaczył 0,5 mln zł.  Aktualnie Akademia oferuje możliwość kształcenia na kilkunastu kierunkach studiów pierwszego (studia licencjackie i inżynierskie) i drugiego (magisterskie) stopnia prowadzonych w ramach czterech wydziałów.

    Wydział Administracji i Bezpieczeństwa Narodowego

  • administracja (I stopnia)
  •  bezpieczeństwo narodowe (I i II stopnia)

    Wydział Ekonomiczny

  • ekonomia (I stopnia)
  • finanse i rachunkowość (I stopnia)
  • zarządzanie (I i II stopnia)

    Wydział Humanistyczny

  • filologia polska (I i II stopnia)
  • filologia: anglistyka, germanistyka, italianistyka, rusycystyka (I stopnia)
  • pedagogika (I stopnia)
  • kulturoznawstwo (I stopnia)
  • turystyka i rekreacja (I stopnia)

    Wydział Techniczny

  •  energetyka (I stopnia)
  •  informatyka (I stopnia)
  • mechanika i budowa maszyn (I i II stopnia)
  •  inżynieria bezpieczeństwa (I stopnia)

W ofercie studiów szkoła proponuje również kształcenie podyplomowe

Uczelnia współpracuje z placówkami kultury i nauki województwa lubuskiego. Jest także w stałym kontakcie z lubuskimi pracodawcami, aby tworzyć kierunki w odpowiedzi na zapotrzebowanie.

Główne cele  Akademii Gorzowskiej na najbliższe lata to:

1) rozwój badań naukowych na jak najwyższym poziomie,

2) systematyczne podnoszenie jakości kształcenia,

3) intensywny rozwój kadry naukowej,

4) stwarzanie odpowiednich warunków dla podejmowania starań o uzyskiwanie na poszczególnych kierunkach uprawnień do nadawania stopnia naukowego doktora,

5) poszerzanie i dostosowywanie oferty dydaktycznej do potrzeb lokalnego i globalnego rynku pracy,

6) rozbudowywanie i unowocześnianie bazy dydaktycznej.

Zobacz również