Konkurs dotacyjny w obszarze Edukacja

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
W dniach 1-31 stycznia Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej przyjmować będzie wnioski na projekty w priorytecie Edukacja. O dofinansowanie mogą ubiegać się projekty polsko-niemieckie: podnoszące jakość relacji poprzez pogłębienie wiedzy na wybrane tematy, kompetencje językowe i wiedzę o kraju sąsiada, a także projekty służące doskonaleniu zawodowemu i specjalistycznemu.

Harmonogram:

- Termin składania wniosków: 1 - 31 stycznia 2017 r.,

- Przewidywany termin rozstrzygnięcia konkursu: marzec 2017 r.,

- Termin realizacji projektów: od 1 kwietnia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r.,

- Okres realizacji projektu jest ograniczony. Projekty powinny zostać zrealizowane do końca 2017.

Zasady finansowania projektu:

- Minimalna kwota wnioskowanego dofinansowania wynosi 30 tys. zł (6,8 tys. euro), maksymalna kwota wnioskowanego dofinansowania wynosi 80 tys. zł (18,3 tys. euro),

- Wnioskowane dofinansowanie może stanowić maksymalnie 50% kosztów całkowitych projektu.

Kryteria oceny projektów:

Formalne kryteria oceny projektów w ramach konkursu odpowiadają formalnych kryteriom składania wniosków do FWPN. Kryteria oceny merytorycznej:

- wpływ projektu na podnoszenie jakości relacji polsko-niemieckich,

- wypełnianie deficytów w relacjach polsko-niemieckich,

- skuteczność i trwałość,

- popularyzacja wiedzy o kraju sąsiada skoncentrowanej na ważnych wybranych tematach,

- zgodność z nowoczesnymi standardami edukacyjnych,

- możliwość ponownego wykorzystania wyników, poszerzenia grupy docelowej,

- w przypadku projektów związanych z nauczaniem języka polskiego i/lub niemieckiego: czy projekt pobudza zainteresowanie nauką języka polskiego i/lub języka niemieckiego i popularyzuje język polski
i/lub język niemiecki dzięki zastosowaniu nowoczesnych i atrakcyjnych metod nauczania? Czy projekt ma wpływ na opracowanie metod i programów nauczania języków polskiego i/lub niemieckiego jako obcego oraz pomocy dydaktycznych?

- w przypadku projektów historycznych: czy projekt porusza tematy historyczne dotychczas niedostatecznie obecne w działaniach edukacyjnych, czy dociera do grup dotychczas pomijanych?

- wspieranie dokształcania grup zawodowych ze zbliżonych branż lub współpracy między instytucjami o podobnym profilu działalności i budowania ich kompetencji,

- umożliwianie wymiany wiedzy i doświadczeń,

- umożliwianie poznania i transferu innowacyjnych rozwiązań modelowych, ułatwianie integracji grup zawodowych na rynku pracy w drugim kraju.

Zobacz również