Praca na budowie obwodnic wre

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Na budowie II etapu obwodnicy Drezdenka trwają już prace ziemne. Postępy widać gołym okiem. Drogowcy pracują także w Rzepinie. Wykonano karczowanie pni i odhumusowanie terenu robót pod tamtejszą obwodnicę. O te inwestycje zabiegali latami sami mieszkańcy. - Konsekwentnie realizujemy nasze priorytetowe cele strategiczne w 2017 roku, to m.in. dostępność transportowa– podkreśla marszałek Elżbieta Anna Polak.
Ważny etap
Budowa obwodnicy m. Drezdenko - Etap II ujęta jest w Planie inwestycji priorytetowych planowanych do realizacji na drogach wojewódzkich województwa lubuskiego na lata 2014-2020 z terminem realizacji w latach 2016-2017, koszt to ok.11,48 mln zł.
Etap II inwestycji o długości ok.1,85 km połączy drogi wojewódzkie nr 160 i 181.
Zakres inwestycji obejmuje:
-          przebudowę kolizji z urządzeniami obcymi,
-          budowę  skrzyżowania z ruchem okrężnym (rondo),
-     budowę oświetlenia na projektowanym rondzie oraz na dojazdach do rond,
-          budowę przejazdu gospodarczego,
-          budowę przejść dla zwierząt,
-          nasadzenia zieleni ozdobnej,
-          wykonanie rowów drogowych,
-          budowę kanalizacji deszczowej,
-          wycinkę drzew kolidujących z projektowaną budową,
-          wykonanie ekranów akustycznych,
-          wykonanie oznakowania poziomego i pionowego.
Zakończenie budowy II etapu obwodnicy Drezdenka jest planowane na listopad tego roku.
 
Mieszkańcy Rzepina odetchną z ulgą
Na budowie obwodnicy Rzepina wykonano karczowanie pni i odhumusowanie terenu planowanej inwestycji. Obwodnica zapewni dojazd do węzła autostrady A2. Wartość inwestycji to około 6 mln zł. Termin zakończenie robót planowany jest na koniec października. Obwodnica prawie w całości przebiega przez teren niezabudowany, z wyjątkiem jej końcowego odcinka o dł. 70 m. Przyszła obwodnica Rzepina to 2,4-kilometrowa droga o parametrach trasy G (ruch główny), jednojezdniowa dwupasmowa o szerokości jezdni 7 m i 2-metrowych poboczach. Jej początkiem będzie rondo na przecięciu z drogą powiatową 1245F w okolicy (ul. Słubicka), i będzie kończyła się istniejącym, ale rozbudowanym o nowy wjazd rondem w ciągu dróg wojewódzkich nr 134 i 139 (ul. Mickiewicza i ul. Okrężna). W jej ciągu powstaną zjazdy asfaltowe na wewnętrzne drogi leśne, które także zostaną poprawione i dostosowane do powiązanej z nimi jezdni obwodnicy. Wykonawca zbuduje też 4 betonowe przepusty pod jezdnią obwodnicy i jezdnią projektowanego ronda oraz przepusty pod zjazdami na drogi leśne. Budowa drogi będzie wiązała się też z przebudową drogi powiatowej nr 1254F, która zyska nową nawierzchnię i rozbudowany układ oświetlenia.
 
Informacje na podstawie danych z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze przygotowała Katarzyna Kozińska, Wydział Zamiejscowy UMWL.
 

Galeria: Budowa obwodnic Rzepina i Drezdenka

Zobacz również