35 mln zł na ścieżki rowerowe

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Zarząd Województwa Lubuskiego ogłasza konkurs w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 na realizację zadań w ramach OP 2 Gospodarka niskoemisyjna dla ZIT Zielona Góra. Środki te przeznaczone mają być na budowę lub przebudowę infrastruktury dla rozwoju ekologicznego transportu publicznego, w tym ścieżki rowerowe. Nabór wniosków o dofinansowanie rozpocznie się w 8 kwietnia 2017 r. i zakończy  15 maja 2017 r.

W ramach konkursu będzie można uzyskać dofinansowanie m.in. na:

- inwestycje w ścieżki rowerowe, które mają pełnić funkcje korytarzy transportowych będących alternatywą dla innych środków transportu,

- inwestycje w zintegrowane centra przesiadkowe,

- inwestycje we wspólny bilet,

- inwestycje w obiekty typu Park & Ride, Bike & Ride,

- budowę/przebudowę dróg lokalnych i/lub regionalnych związanych z mobilnością miejską – wyłącznie jako element kompleksowego projektu, którego celem jest rozwój niskoemisyjnego transportu publicznego (inwestycje w drogi lokalne/regionalne będą możliwe jedynie wtedy, gdy są związane ze zrównoważoną mobilnością miejską, jako element planu mobilności miejskiej, planu niskoemisyjnego czy strategii ZIT, stanowią mniejszość wydatków w projekcie oraz mają na celu wprowadzenie ruchu uprzywilejowanego lub uprzywilejowanie ruchu istniejącego pojazdów transportu publicznego),

- modernizację systemów oświetlenia ulic pod kątem zmniejszenia zużycia energii elektrycznej, w tym z wykorzystaniem OZE (przedmiotowe projekty mogą być również realizowane
w oparciu o art. 2 pkt. 27 dyrektywy 2012/27/UE, tj. w formie umów o poprawę efektywności energetycznej),

- uruchomienie kompleksowej i interaktywnej informacji pasażerskiej.

Do składania wniosków uprawnieni są następujący Wnioskodawcy:

- Jednostki samorządu terytorialnego (JST) ich związki, stowarzyszenia i porozumienia,

- Spółki prawa handlowego będące własnością JST.

Projekty mogą być realizowane na zasadzie partnerstwa. Podstawowym warunkiem ubiegania się o środki w ramach Działania 3.3 jest posiadanie przez Wnioskodawców Planów Gospodarki Niskoemisyjnej (PGN), niezależnie od statusu miasta i formy realizacji projektów. W zależności od zdiagnozowanych potrzeb, Plany Gospodarki Niskoemisyjnej muszą zawierać odniesienie do następujących kwestii: zbiorowy transport pasażerski, transport niezmotoryzowany, intermodalność, transport drogowy, zarządzane mobilnością, wykorzystanie inteligentnych systemów transportowych, logistyka miejska, bezpieczeństwo ruchu drogowego w miastach, wdrażanie nowych wzorców użytkowania, promocja ekologicznie czystych i energooszczędnych pojazdów.

W przypadku, gdy miasto bądź gmina posiada już Plan niskoemisyjny, może on zostać rozszerzony o informacje dotyczące zrównoważonej mobilności miejskiej (zagadnienia wymienione wyżej).

Przedsięwzięcie powinno uwzględniać konieczność dostosowania infrastruktury i wyposażenia do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W przypadku budowy nowej infrastruktury inwestycja musi być zgodna z koncepcją uniwersalnego projektowania, bez możliwości odstępstw od stosowania wymagań prawnych w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnością wynikających z obowiązujących przepisów budowalnych.

 

Zobacz również