
Jak Lubuskie przedstawia się na tle poszczególnych regionów? Zachęcamy do lektury artykułu.
„Rzeczpospolita”: „Marszałkowie wydali na inwestycje w tory współfinansowane z dotacji unijnych o około 730 milionów złotych więcej, niż pierwotnie planowali. Jeszcze w 2010 r. plany marszałków przewidywały, że zrewitalizują około 20 odcinków torów za łączną kwotę ok. 1,2 mld zł. W trakcie realizacji programu plany uległy jednak modyfikacji. W sumie zostało już podpisanych 30 umów o wartości ok. 1,93 mld zł.” Więcej o inwestycjach marszałków w linie kolejowe - w papierowym wydaniu „Rzeczpospolitej”.
Przypomnijmy, projekty kolejowe w Lubuskiem mają rangę kluczowych w Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego. Poprawa dostępności komunikacyjnej jest również silnie akcentowana w przygotowywanej Strategii Rozwoju Polski Zachodniej.
Już w czerwcu do użytku oddana będzie nowa obwodnica Czerwieńska. Zakończono też prace modernizacyjne na trasie kolejowej Zbąszynek – Czerwieńsk. Realizacja całego projektu skróci czas podróży między Zieloną Górą a Poznaniem o pół godziny.