Inwestujemy w kolej. To dobry kierunek – oceniają eksperci

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Projekty kolejowe, w które zaangażowani są marszałkowie województw, są realizowane sprawnie, z korzyścią dla spójności transportowej poszczególnych regionów – ocenia dzisiejsza „Rzeczpospolita” (22.05.2013 r.). W artykule „Regiony stawiają na kolej”, dziennik zestawił wydatki ponoszone w tym zakresie przez Urzędy Marszałkowskie. Gazeta wskazała m. in. budowę obwodnicy Czerwieńska w Lubuskiem, jako przykład dobrze zainwestowanych pieniędzy.

Jak Lubuskie przedstawia się na tle poszczególnych regionów? Zachęcamy do lektury artykułu.
„Rzeczpospolita”: „Marszałkowie wydali na inwestycje w tory współfinansowane z dotacji unijnych o około 730 milionów złotych więcej, niż pierwotnie planowali. Jeszcze w 2010 r. plany marszałków przewidywały, że zrewitalizują około 20 odcinków torów za łączną kwotę ok. 1,2 mld zł. W trakcie realizacji programu plany uległy jednak modyfikacji. W sumie zostało już podpisanych 30 umów o wartości ok. 1,93 mld zł.”
Więcej o inwestycjach marszałków w linie kolejowe - w papierowym wydaniu „Rzeczpospolitej”.

Przypomnijmy, projekty kolejowe w Lubuskiem mają rangę kluczowych w Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego. Poprawa dostępności komunikacyjnej jest również silnie akcentowana w przygotowywanej Strategii Rozwoju Polski Zachodniej.

Już w czerwcu do użytku oddana będzie nowa obwodnica Czerwieńska. Zakończono też prace modernizacyjne na trasie kolejowej Zbąszynek – Czerwieńsk. Realizacja całego projektu skróci czas podróży między Zieloną Górą a Poznaniem o pół godziny.

 

Zobacz również