Polska Agencja Inwestycji i Handlu przygotowała nowoczesne widowisko prezentowane przez młodego pokolenie artystów z Polski. Widowisko było pokazem najnowszych technik audio-wizualnych podzielonym na części WENA, ODWAGA, WIEDZA, DETERMINACJA, WIZJA i KREATYWNOŚĆ. To cechy, które sprawiają, że rodzą się nowe pomysły – SMART MEANS POLAND.
24 kwietnia na polskim stoisku narodowym odbyło się oficjalne otwarcie Targów Hannover Messe 2017. Ceremonie otwarcia dokonała Premier Polski Beata Szydło oraz Kanclerz Niemiec Angela Merkel. W Ceremonii województwo lubuskie reprezentował członek zarządu Tadeusz Jędrzejczak.
Hasłem targów Hannover Messe 2017 jest „Integrated Industry – Creating Value”. Idea ta łączy w sobie różne tematy związane np. z cyfryzacją produkcji (Industry 4.0) czy efektywnością energetyczną. W hasło to wpisują się działania polskiego rządu, określone w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, w szczególności dotyczące reindustrializacji i innowacyjności.
Targi w Hanowerze to doskonała okazja do kompleksowej promocji polskiej gospodarki na arenie międzynarodowej i budowania silnych polskich marek w dziedzinie wysokich technologii. Nasze produkty odznaczają się bardzo wysoką jakością, a polskie firmy z sukcesem działają na zagranicznych rynkach i są doceniane przez nawet najbardziej wymagających odbiorców.
Drugi dzień wizyty to spotkania uczestników misji z potencjalnymi partnerami w ramach giełd kooperacyjnych oraz do promowania na stoisku województwa lubuskiego. Odwiedzili także stoisko Huwaei i spotkali się z przedstawicielami firmy, którzy przedstawili możliwości wykorzystania potencjału produktu firmy. Kolejnym punktem wizyty było spotkanie z przedstawicielami Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu Generalnego w Kolonii, Izby Przemysłowo Handlowej w Hanowerze oraz Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej. W spotkaniu udział wzięli członek zarządu Tadeusz Jędrzejczak, Michael Kern – Dyrektor Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej, Stanisław Hebda – Kierownik Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu RP w Kolonii oraz przedstawiciel Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo Handlowej w Warszawie. Grupa odbyła także szereg spotkań b2b z zaproszonymi firmami niemieckimi.
Smart means Poland
Hasło przewodnie naszej obecności na targach w Hanowerze, jako kraju partnerskiego, to SMART MEANS POLAND. Logiem jest K-dron – figura idealna, która jest kwadratem wpisanym w drugi kwadrat. Jego powierzchnia jest zarazem symetryczna i niesymetryczna, wklęsła i wypukła. Użycie polskich barw narodowych w K-dronie symbolizuje kreatywny i innowacyjny potencjał polskiej gospodarki.
Stoisko narodowe
Województwo lubuskie wystawia się na stoisku narodowym wraz z 10 lubuskimi przedsiębiorcami, którzy biorą udział w misji w ramach projektu pn. „Promocja gospodarcza województwa lubuskiego poprzez organizację i udział w zagranicznych targach i misjach gospodarczych, finansowanej ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2020, w ramach Osi Priorytetowej 1, Działanie 1.4.1 Promocja regionu i umiędzynarodowienie sektora MŚP - projekty realizowane poza formułą ZIT.
Celem misji jest umożliwienie przedsiębiorcom lubuskim nawiązania kontaktów handlowych z potencjalnymi kontrahentami zagranicznymi.
Wartością dodaną wyjazdu będzie stworzenie rozpoznawalnej marki regionu poprzez promocję oferty eksportowej i inwestycyjnej województwa lubuskiego na arenie międzynarodowej z jednoczesnym budowaniem wizerunku regionu jako miejsca atrakcyjnego dla nowych inwestycji oraz regionu przyjaznego przedsiębiorcom.
Podczas targów lubuskie firmy uczestniczą w giełdach kooperacyjnych b2b, seminariach i konferencjach poświęconych tematyce przemysłowej m.in. w polsko niemieckim Business Summit, warsztatach dot. polsko-niemieckiej transgranicznej współpracy gospodarczej , k onferencjach pn. „Automatyka przemysłowa w Polsce – potencjał rynkowy”, czy „Invest in Poland” oraz polsko-amerykańskim spotkaniu o współpracy w branżach nowoczesnych technologii połączonym z polsko-amerykańskimi spotkaniami biznesowymi, firmy z branży metalowej będą miały okazję uczestniczyć w wydarzeniu Klastra Metalowego METALIKA dla przemysłu polskiego i niemieckiego.
Firmy uczestniczące w misji
1. Advanced Graphene Product Sp. z o.o. Zielona Góra produkcja grafenu
2. AMP Sp. z o. o. Chociule produkcja urządzeń termotechnicznych i pieców próżniowych
3. Remix S.A. Świebodzin produkcja linii technologicznych oraz pieców do obróbki cieplnej
4. ASTOZI Tomasz Zięba Nowa Sól IT/ Produkcja urządzeń i rozwiązań w oparciu o technologie Industrial Internet of Things
5. Sinersio Polska Sp. z o.o. o/Nowa Sól IT/ICT data center
6. MAZEL S.A. Nowa Sól elekroenergetyka
7. Prosper Advertising&Publishing Maciej Czerniawski Gorzów Wlkp IT
8. Streamsoft Sp. z o.o. Sp. Kom. Zielona Góra IT
9. This Way Krzysztof Mikołajczak Gorzów Wlkp. IT
10.PageAndShop Sp. z o.o. Gorzów Wlkp. IT
TARGI HANNOVER MESSE 2017
Międzynarodowe Targi Innowacyjnych Technologii Przemysłowych Hannover Messe to najważniejsze wydarzenie branży przemysłowej na świecie. W ostatnich edycjach targi odwiedziło ok. 200 tys. zwiedzających, a oferty przedstawiło ponad 5,2 tys. wystawców z 70 krajów.
Polska obejmie rolę kraju partnerskiego HANNOVER MESSE 2017, które odbędą się w dniach 24-28 kwietnia 2017.
W czasie targów Polska chce pokazać różnorodność technologiczną polskiego przemysłu, ze szczególnym naciskiem na sektory: IT, automatyki przemysłowej, elektromobilności i energii.
Tematyka targów poświęcona jest poniższym zagadnieniom:
o Automatyka przemysłowa
o Digital Factory - Zintegrowane procesy przemysłowe oraz systemy informatyczne i telekomunikacyjne, wspierające nie tylko procesy przemysłowe w fabrykach, ale również procesy w łańcuchu dostaw i logistyce
o Energia
o Dostawy dla przemysłu – dostawy materiałów do produkcji przemysłowej oraz komponentów i systemów dla przemysłu pojazdów mechanicznych, maszynowego i urządzeń przemysłowych, (tj. od śrubek i nakrętek po zaawansowane maszyny przemysłowe)
o Elektromobilność
o ComVac – technologie związane z obiegiem i wykorzystanie powietrza w procesach przemysłowych, technologie próżniowe, systemy pneumatyczne, ekologiczne systemy oczyszczania powietrza, urządzenia pomiarowe
Statystki w 2016 r.:
o ponad 466 tys m2 powierzchni wystawienniczej
o ponad 220 tys. odwiedzających, z czego prawie 95% zarejestrowanych było jako przedstawiciele handlowi,
o ponad 6500 tysiąca wystawców z ponad 70 krajów,
o prawie 6 milionów spotkań b2b w trakcie targów,
o ponadto 150 oficjalnych misji gospodarczych.
W 2017 r. Polska jest krajem partnerskim targów. W poprzednich latach były nimi Stany Zjednoczone (2016), Indie (2015), ponadto w latach wcześniejszych krajami partnerskimi były również Chiny,Japonia, Rosja, czy Turcja.
Polskie stoisko narodowe na targach Hannover Messe 2017 będzie miało powierzchnię 1139 m2.
Notatkę przygotowali: Marzena Kubiak, Daniel Chalecki, Departament Przedsiębiorczości i Strategii Marki