Konferencja otworzyła projekt pn. „Promocja gospodarcza województwa lubuskiego poprzez organizację kampanii promocyjnych sektora turystycznego o zasięgu krajowym i międzynarodowym oraz regionalnych targów turystycznych”. Projekt ma pomóc, m.in. w zdiagnozowaniu najważniejszych problemów branży, określeniu kierunków i form rozwoju przedsiębiorstw, działających w województwie lubuskim, a także zaprezentowaniu nowoczesnych narzędzi promocyjnych i marketingowych, ułatwiających pozyskiwanie turystów. Jedną z części projektu jest również kampania promocyjna lubuskich produktów turystycznych a także połączenie potencjałów poszczególnych firm .
- Lubuskie jest regionem przygranicznym o dużym potencjale. Szansą na rozwój lokalnej branży może być np. profesjonalna oferta dla gości zagranicznych, w szczególności z Niemiec. Już teraz statystyki pokazują, że turyści zza Odry uważają lubuskie za atrakcyjne miejsce i chętnie odwiedzają je, np. w formie wycieczek autokarowych – powiedział Paweł Lewandowski z Polskiej Organizacji Turystycznej podczas panelu rozpoczynającego konferencję.
Spotkanie ma charakter informacyjno-warsztatowy. Bierze w niej udział 50-u lubuskich przedsiębiorców z branży gastronomicznej, hotelarskiej, usługowej i wielu innych związanych z rozwojem turystyki regionu. Dla uczestników przygotowano szereg spotkań z fachowcami, zajmującymi się na co dzień problematyką rozwoju branży turystycznej. Ponadto w ramach jednego panelu konferencji odbywającego się w Lubuskim Centrum Winiarstwa w Zaborze przygotowano pokaz gotowania na żywo dla 60 osób z udziałem marszałek Elżbiety Anny Polak i Tomasza Jakubiaka.
Potrawy przygotowano używając lokalnych, lubuskich produktów. Lubuskie jest coraz częściej odwiedzane przez turystów z Polski i zagranicy. Rośnie standard oferowanych usług, turyści cenią piękno regionu bogatego w lasy, malownicze winnice, jeziora. Jednak aby zapewnić sobie stały napływ gości hotele, pensjonaty, gospodarstwa agroturystyczne muszą stale się promować.