Schowaj sidebar

Kontrola podmiotów w zakresie opłat za korzystanie ze środowiska

 

Czego dotyczy usługa? 

Kontrole podmiotów z zakresu opłat za korzystanie ze środowiska wykonywane są przez upoważnionych pracowników Wydziału Opłat Środowiskowych Departamentu Środowiska.

 

Kogo dotyczy usługa?

Kontrole przeprowadzane są w zakresie objętym właściwością Marszałka Województwa Lubuskiego i dotyczą podmiotów korzystających ze środowiska w rozumieniu art. 3 ust. 20 ustawy Prawo ochrony środowiska.

 

Podstawa prawna:

-        ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. - Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U.2024.54),

-        ustawa z dnia 12 czerwca 2015 r. o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych (t.j. Dz.U.2023.589 ze zm.),

-        ustawa z dnia 14 grudnia 2012r.  - o odpadach (t.j. Dz.U. 2023.1587 ze zm.),

-        rozdział 5 ustawy z dnia 6 marca 2018r. - Prawo przedsiębiorców (t.j. Dz.U. 2023.221 ze zm.).

 

Dodatkowe informacje:

Na podstawie art. 47 ust. 3 z dnia 6 marca 2018 roku Prawo przedsiębiorców organ kontroli zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie urzędu ogólny schemat procedur kontroli, który wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Schemat procedur kontroli.

Zasady przeprowadzania kontroli przez upoważnionych pracowników Wydziału Opłat Środowiskowych Departamentu Środowiska określono Zarządzeniem nr 10/2023 Marszałka Województwa Lubuskiego z dnia 24 stycznia 2023 roku w sprawie ustalenia regulaminu przeprowadzania kontroli w zakresie przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska.

Kontrole planuje się i przeprowadza po uprzednim dokonaniu analizy prawdopodobieństwa naruszenia przepisów z zakresu środowiska. Analiza obejmuje identyfikację obszarów podmiotowych i przedmiotowych, w których ryzyko naruszenia przepisów prawa jest największe.

 

Departament realizujący usługę:

Departament Środowiska

 

Kontakt w sprawie:

Departament Środowiska

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

Stanowisko ds. kontroli opłat za korzystanie ze środowiska:

Tel. (68) 45 65 300

 

Klauzula informacyjna RODO:

na podstawie artykułu 13 RODO (Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych) zawiera informacje o warunkach przetwarzania danych osobowych, gdy dane te zbierane są od osoby, której dotyczą.

Administratorem Pani/Pana Danych Osobowych jest: Marszałek Województwa z siedzibą w Zielonej Górze, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra, adres do korespondencji ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra.

W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych należy się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych poprzez:

adres e-mail: iodo@lubuskie.pl,

adres do korespondencji:

Inspektor Ochrony Danych Osobowych,

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego,

ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra.

Administrator będzie przetwarzać Pani/Pana dane w celu przeprowadzenia kontroli z zakresu opłat środowiskowych.

Podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek prawny spoczywający na administratorze) w związku z:

-        art. 279, art.286, art. 380 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska,

-        art. 50, art. 53 ustawy z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorcy.

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do podania danych osobowych, a konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości wywiązania się z obowiązków nałożonych przepisami prawa z zakresu środowiska.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres:

niezbędny do realizacji celu przetwarzania wskazanego wyżej, archiwizacji dokumentacji realizowanej na podstawie przepisów prawa[1].

Podczas przetwarzania danych osobowych ma Pan/Pani możliwość skorzystania z praw określonych w art. 15 - 21 RODO, na zasadach określonych w tych przepisach. Ponadto może Pani/Pan wnieść skargę do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Pani/Pana dane osobowe mogą zostać ujawnione podmiotom uprawnionym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy z dnia z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz innym właściwym organom administracji publicznej. Pani/Pana dane mogą zostać ujawnione podmiotom przetwarzającym w związku z realizacją umów zawartych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego w ramach, których zostało im powierzone przetwarzanie danych osobowych, w tym np. dostawcom usług IT.

Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.



[1] Archiwizacja dokumentacji realizowana jest zgodnie z: kategorią archiwalną wskazaną w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt dla organów samorządu województwa i urzędów marszałkowskich (stanowiącym Załącznik nr 4 do aktualnego rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych) oraz ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.