Schowaj sidebar

Czego dotyczy usługa?

Zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 13 czerwca 2013r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz.U. 2023.1658 z późn. zm.) zaświadczenia lub oświadczenia oraz informacje i dokumenty niezbędne przy ubieganiu się o pomoc de minimis przekazuje się za pośrednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, o której mowa w art. 79 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach, zwanej dalej „BDO”.

 

Kogo dotyczy usługa?

Przedsiębiorcy, którzy w danym roku kalendarzowym wprowadzili do obrotu produkty w opakowaniach o łącznej masie opakowań nieprzekraczającej 1 tony mogą skorzystać ze zwolnienia z opłaty produktowej za opakowania oraz zwolnienia z obowiązku prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych.

 

Oświadczenie i formularz:

1.         do pobrania: wzór oświadczenia o pomocy de minimis uzyskanej przez przedsiębiorcę w badanym okresie.

2.         do pobraniaformularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.

 

Wymagane dokumenty:

Warunkiem koniecznym uzyskania ww. ulgi (w formie pomocy de minimis) jest przesłanie:

 1.     wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy lub oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie albo oświadczenia o nieotrzymaniu tej pomocy w okresie j.w.

2.       formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.

 

Termin złożenia dokumentów:

Przedsiębiorca składa ww dokumenty marszałkowi województwa w terminie do dnia 15 marca każdego roku.

 

UWAGA! 

Wymienione wyżej dokumenty składane są wyłącznie za pośrednictwem indywidualnego konta utworzonego w BDO, muszą być opatrzone podpisem elektronicznym oraz dołączone w formie załącznika do sprawozdania.

 

Jak i gdzie złożyć dokumenty?

Internet:

www.bdo.mos.gov.pl

 

Dodatkowe informacje:

Zwolnienie z opłaty za opakowania następuje w ramach pomocy de minimis o ile spełnione są warunki dopuszczalności pomocy de minimis określone w obowiązujących przepisach prawa Unii Europejskiej w zakresie pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie.

Wartość pomocy de minimis odpowiada wartości zwolnienia z opłaty produktowej, obliczanej z zastosowaniem maksymalnej stawki opłaty produktowej dla opakowań, o której mowa w art. 35 ust. 1, oraz 2% wartości netto opakowań, o których mowa w art. 19 ust. 4 ustawy z dnia 13 czerwca 2013r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi.

 

Podstawa prawna:

-        ustawa z dnia 13 czerwca 2013r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz.U.2023.1658 z późn. zm.)

  

Departament realizujący usługę:

Departament Środowiska

 

Kontakt w sprawie:

Departament Środowiska

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

 

Stanowisko ds. pomocy publicznej w zakresie opłat środowiskowych

Tel. (68) 45 65 476

Godz. pracy: poniedziałek – piątek od 730 do 1530

 

Klauzula informacyjna RODO:

1.    Podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek prawny spoczywający na administratorze) w związku z:

-     art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 13 czerwca 2013r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz.U. z 2023.1658 z późn. zm.).

2.    Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do podania danych osobowych, a konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości wywiązania się z obowiązków nałożonych przepisami prawa z zakresu środowiska.

3.    Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres:

-     niezbędny do realizacji celu przetwarzania wskazanego wyżej, archiwizacji dokumentacji realizowanej na podstawie przepisów prawa[1].

4.    Podczas przetwarzania danych osobowych ma Pan/Pani możliwość skorzystania z praw określonych w art. 15 - 21 RODO, na zasadach określonych w tych przepisach. Ponadto może Pani/Pan wnieść skargę do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

5.    Pani/Pana dane osobowe mogą zostać ujawnione podmiotom uprawnionym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy z dnia z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego oraz innym właściwym organom administracji publicznej. Pani/Pana dane mogą zostać ujawnione podmiotom przetwarzającym w związku z realizacją umów zawartych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego w ramach, których zostało im powierzone przetwarzanie danych osobowych, w tym np. dostawcom usług IT.

6.    Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.


[1] Archiwizacja dokumentacji realizowana jest zgodnie z: kategorią archiwalną wskazaną w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt dla organów samorządu województwa i urzędów marszałkowskich (stanowiącym Załącznik nr 4 do aktualnego rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych) oraz ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.