
Jak podaje Polska Agencja Prasowa największy procentowy wzrost uzyskało lotnisko Olsztyn-Mazury, gdzie odprawiono o 122 proc. pasażerów więcej niż przed rokiem. Drugie miejsce zajęła Zielona Góra ze wzrostem o 88 proc., a trzecie Szczecin, gdzie procentowy wzrost ruchu wyniósł 23 proc. Tylko dwa z czternastu portów nie obsłużyły więcej pasażerów niż w 2016 r. (Łódź i Bydgoszcz).
Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost wzrost liczby pasażerów zawdzięcza zmianie przewoźnika. Od marca 2017 połączenia na linii Zielona Góra – Warszawa obsługuje PLL LOT. Dzięki temu lotnisko znalazło się w międzynarodowej siatce połączeń. Oznacza to, że wylatując z Babimostu mamy szasnę na transfer do różnych destynacji europejskich i nie tylko.
Rozwój portu to także zasługa inwestycji poczynionych przez samorząd województwa - ILS, czyli system wspomagania lądowania przy ograniczonej widzialności. Wartość inwestycji współfinansowanej z LRPO to prawie 4 mln zł. Dzięki dostosowaniu lotniska do europejskich wymogów bezpieczeństwa, port będzie mógł działać przez całą dobę i obsługiwać lotniczy transport towarowy.
- budowa drogi patrolowej – koszt: 859,9 tys. zł
- budowa sieci energetycznej zasilającej pionowe znaki nawigacyjne – koszt: 860 tys. zł
- budowa strażnicy Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej – 3,1 mln zł
- naprawa/remont nawierzchni Płyty Postoju Samolotów nr 1 i drogi kołowania „Echo” – koszt: 640 tys. zł
- naprawa/remont oświetlenia projektorowego PPS nr 1 i DK „Echo”
- budowa Hali Kontroli Przylotów – koszt: 3,2 mln zł
W najbliższym czasie Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze modernizować będzie także terminal odlotów.