
Według statystyk liczba pasażerów obsłużonych w marcu jest bliska tej, jaką lotnisko zanotowało w całym pierwszym kwartale 2017 r. Wtedy też z usług portu lotniczego skorzystały 2233 osoby. Dodajmy, że w 2018 r. dane dotyczące pierwszego kwartału mówią o blisko 5600 obsłużonych podróżnych, co daje wzrost o 150 proc.
To kolejne dobre informacje dotyczące ruchu pasażerskiego w lubuskim porcie. Przypomnijmy, że w całym zeszłym roku Lotnisko Zielona Góra/Babimost obsługując blisko 18 tys. pasażerów, odnotowało 88-procentowy wzrost, co dało nam drugie miejsce w kraju. To efekt zmiany przewoźnika, którym od marca 2017 r. jest PLL LOT. To właśnie z nim można podróżować na linii Zielona Góra – Warszawa. Samo połączenie znalazło się w międzynarodowej siatce połączeń. Daje to szansę na transfer do różnych kierunków europejskich i nie tylko.
Rozwój portu to także zasługa inwestycji poczynionych przez samorząd województwa - ILS, czyli system wspomagania lądowania przy ograniczonej widzialności. Wartość inwestycji współfinansowanej z LRPO to prawie 4 mln zł. Dzięki dostosowaniu lotniska do europejskich wymogów bezpieczeństwa, port może działać przez całą dobę i obsługiwać lotniczy transport towarowy.
- budowa drogi patrolowej – koszt: 859,9 tys. zł
- budowa sieci energetycznej zasilającej pionowe znaki nawigacyjne – koszt: 860 tys. zł
- budowa strażnicy Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej – 3,1 mln zł
- naprawa/remont nawierzchni Płyty Postoju Samolotów nr 1 i drogi kołowania „Echo” – koszt: 640 tys. zł
- naprawa/remont oświetlenia projektorowego PPS nr 1 i DK „Echo”
- budowa Hali Kontroli Przylotów – koszt: 3,2 mln zł
W najbliższym czasie Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze modernizować będzie także terminal odlotów.