LRPO na szóstkę

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Realizacja Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego przebiega profesjonalnie, skutecznie i umiejętnie. Potwierdza to roczna opinia Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej z 19 grudnia 2012 r., która wykazała iż system zarządzania i kontroli ustanowiony dla Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na okres 2007 – 2013, był zgodny z odpowiednimi wymaganiami wynikającymi z rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 i rozporządzenia Komisji (WE) nr 1028/2006 i funkcjonował skutecznie.

Wydatki poprawne i zgodne z prawem

Potwierdzono, iż deklaracje wydatków przedstawione Komisji są poprawne i tym samym  zgodne z prawem. Poziom błędu finansowego w roku 2011 określono na poziomie 1,15%, natomiast w aktualnej opinii, tj. za rok 2012 r. na poziomie 0,59%.

Ponadto 11 stycznia 2013 r. wpłynęła także Informacja pokontrolna z kontroli przeprowadzonej w Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Lubuskiego przez Instytucję Pośredniczącą w Certyfikacji. Informacja ta nie wykazała żadnych istotnych naruszeń. Dodatkowo przeprowadzone w 2012 roku przez Biuro Audytu Wewnętrznego zadanie audytowe wykazało, iż aktualnie procesy związane z realizowanymi projektami z zakresu usprawnienia systemu transportu publicznego z wykorzystaniem partnerstwa publiczno-prawnego w ramach Priorytetu I oraz wspomagania procesów rewitalizacji miast i obszarów wiejskich w ramach Priorytetu IV LRPO działają poprawnie.

Zobacz również