
Członek zarządu Marcin Jabłoński skierował do Ireneusza Merchela, prezesa PKP Polskich Linii Kolejowych zapytanie dotyczące linii kolejowej nr 203. Wiąże się to z doniesieniami, jakoby elektryfikacja trasy łączącej Krzyż i Kostrzyn, miała zakończyć się w Gorzowie Wlkp. Odpowiedzią była jednoznaczna deklaracja potwierdzająca, że zlecone studium wykonalności dotyczące elektryfikacji obejmuje cały odcinek linii nr 203 pomiędzy Krzyżem a Kostrzynem, i takie też są zamierzenia inwestycyjne PKP PLK S.A. O modernizację wspomnianej trasy samorząd województwa zabiega od dawna. Dzięki, wsparciu zadania milionami złotych z RPO Lubuskie 2020, w grudniu ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji modernizacji odcinka Krzyż - Gorzów Wlkp. W latach 2007- 2013 dofinansowano z Lubuskiego RPO modernizację odcinka Gorzów Wlkp. - Kostrzyn.
Dodajmy, że bez zakłóceń przebiegać powinna natomiast inwestycja modernizacji linii 358 na odcinku Zbąszynek -Czerwieńsk (II etap), na którą to również w grudniu 2018 r. podpisano umowę z PKP PLK S.A. W spotkaniu w Ministerstwie Rozwoju wzięli udział przedstawiciele wszystkich województw. Każdy region miał okazję omówić zaawansowanie prowadzonych przez siebie inwestycji kolejowych. Rozmowy w stolicy były także okazją do dyskusji nad realizacją projektów transportowych w nowej perspektywie finansowej oraz wprowadzeniem krajowego modelu ruchu.