
Zamieszanie zostało spowodowane raportem z czerwcowego posiedzenia Lubuskiej Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, stworzonym przez jej członka, a zarazem wójta Gminy Brody Ryszarda Kowalczuka. Do zdarzenia doszło w wyniku pisarskiej omyłki, co sprostował sam autor notatki. Pomimo tego na antenie Radia Zachód ukazały się wypowiedzi posła Jerzego Materny o wycofaniu rekomendacji dla tej inwestycji przez Urząd Marszałkowski.
- Dziwię się, że pan poseł Jerzy Materna poinformował opinię publiczną, że nie robimy tego, do czego jesteśmy przekonani i o czym możemy dużo opowiedzieć, wykazując duża skrupulatność naszych starań – zapewnił Marcin Jabłoński na specjalnie zwołanej konferencji prasowej. – W ramach programu „Mosty dla Regionów” sformułowaliśmy trzy propozycje, trzy wnioski. W marcu złożyliśmy dokumenty dotyczące budowy mostu w: Pomorsku, Połęcku oraz rozbiórki i budowy nowej przeprawy na drodze wojewódzkiej 157 – dodał członek Zarządu Województwa Lubuskiego.
Do Urzędu Marszałkowskiego wpłynęło pismo z Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, potwierdzające, ze wniosek ws. budowy mostu w Pomorsku wciąż jest procedowany, ale otrzymał pozytywną opinię. - Cała sprawa ma charakter powtarzających się wrzutek od osób publicznych. Niepokoi nas to, ponieważ powoduje chaos informacyjny, co nie sprzyja podejmowaniu decyzji na szczeblu ministerialnym – przekonywał Sławomir Kotylak, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji UMWL.
O tym, że trwają prace okołoinwestycyjne zapewnił także dyrektor Paweł Tonder z Zarządu Dróg Wojewódzkich. – W tej chwili jesteśmy na etapie wykonywania koncepcji. Powstają różne warianty inwestycji. Rozpoczyna się ocena środowiskowa. Zaangażowanie nasze i województwa jest bardzo duże – podkreślił Paweł Tonder.
Według szacunków most w Pomorsku ma kosztować 93 mln zł. W tych kosztach miałby powstać obiekt o długości ok. 500 m.