
Jedną z pierwszych firm, która zgłosiła się w ramach naszego Lubuskiego Banku Informacji Pomocowej jest SMSCentral z Krakowa, która. W pierwszej kolejności zaoferowała wsparcie dla lubuskich szpitali w zakresie IT i komunikacji. Z tej inicjatywy zrodziła się większa grupa firm i osób niosących pomoc w epidemii. Ich nazwa to Grupa Misja COVID-19. Działają już na terenie całej Polski, także w Lubuskiem. Szpitalom zakaźnym zapewniają m.in. wideotelefony, czy krótkofalówki przydatne na oddziałach z izolatkami. Więcej o zakresie ich działalności: https://dawkawsparcia.org/
Infolinia z pomocą psychologiczną
Grupa Misja COVID-19 rozszerzyła swoją ofertę pomocową o wsparcie psychologiczne. Uruchomili linię tele wsparcia pod nr tel. 800 012 006 dla lekarzy i pacjentów z COVID-19. W ramach akcji zlecili na swój koszt jednej z zielonogórskich drukarni wydruk 1000 szt. plakatów, które zostaną rozesłane przez Departament Ochrony Zdrowia do wszystkich lubuskich szpitali, gabinetów podstawowej opieki zdrowotnej oraz pozostałych jednostek medycznych. Plakaty umieszczone zostaną w miejscach najbliżej pacjentów, w miejscach pracy lekarzy i pozostałego personelu medycznego. Wysyłka plakatów już trwa.
Bezpłatną pomoc psychologiczną w ramach Lubuskiego Banku Informacji Pomocowej zaoferowali także specjaliści:
- Psycholog Justyna Iwanowska, tel. 607655266,just.in.zgora@gmail.com, https://justynaiwanowska.pl/
- Gabinet Psychoterapii Magdalena Białowąs, tel. 535817977, jasihania2014@gmail.com
- Pracownia Psychologiczna Magdalena Umecka, tel. 606853111, magdalenaumecka@wp.pl
- Psycholog Anna Komorowska, tel. 603249821, psychoterapia.komorowska@gmailcom
Psycholog w czasach epidemii
Praca w czasie epidemii na pierwszej linii ognia wywiera na lekarzach dużą presję. Dlatego właśnie głównie lekarzom, pielęgniarkom i ratownikom należy się wsparcie. To oni ratują zdrowie i życie nasze, naszych bliskich. Możliwość bezpłatnej rozmowy z terapeutą w chwili kryzysu może okazać się bezcenna. Ale pomocy potrzebują także osoby zakażone, ich rodziny oraz przedstawiciele innych profesji, którzy nie mogą pracować zdalnie, muszą iść do pracy, stykają się z wieloma innymi ludźmi. Konsultacje mają formę telefoniczną.