
Pieniądze na inwestycję udało się pozyskać z programu Interreg Brandenburgia-Polska. Prace, wykonane za niewiele ponad 5 mln euro, dotyczyły w sumie blisko 13 km trasy samochodowej i niespełna 3 km rowerowej. Ich lwia część dotyczyła województwa lubuskiego, ponieważ po naszej stronie wyremontowano prawie 9 km trasy Nowe Biskupice-Rzepin. Inwestycja Powiatu Słubickiego była realizowana wspólnie z Powiatem Odra-Szprewa. - To jedna z najważnieszjych dróg w powiecie. Wiele osób miało swój udział w udanym finale tej inwestycji. Jakość drogi pokazuje, że mieliśmy do czynienia z dobrymi fachowcami. Cieszę się, że mogłem mieć mały wkład w to bardzo istotne przedsięwzięcie - mówił członek zarządu Marcin Jabłoński, który był inicjatorem przebudowy drogi.
Bliźniacze drogi objęte przebudową położone są wzdłuż korytarza sieci bazowej TEN-T (Morze Północne-Morze Bałtyckie) i stanowią odpowiednio alternatywny dojazd do autostrad A2 po stronie polskiej oraz A10 i A12 po stronie niemieckiej. Poza tym są ważnymi drogami dojazdowymi do regionalnej i ponadregionalnej sieci dróg. Droga nr 1254 F prowadzi dodatkowo do dworca kolejowego w Rzepinie, gdzie krzyżują się linie kolejowe wschód-zachód (Berlin-Warszawa-Moskwa) oraz północ-południe (Szczecin-Wrocław). Przy dworcu znajduje się również magistrala przeładunkowa dla pociągów towarowych. Obie drogi mają duże znaczenie dla gospodarki oraz turystyki, bo np. prowadzą puszczy po stronie polskiej oraz rezerwatu po stronie niemieckiej.
- Osoby, które mieszkają w tym regionie, wielokrotnie widziały, jakie trudne sytuacje zdarzały się w okolicach np. w postaci korków. Tylko unowocześniona droga mogła je rozładować - podsumował członek zarządu Marcin Jabłoński.