Medialna Perła Samorządu dla Lubuskiego

Pobierz PDF
Kampania promująca enoturystykę realizowana przez Urząd Marszałkowski wyróżniona w rankingu Dziennika Gazety Prawnej podczas Kongresu Perły Samorządu. Jury doceniło efektywne i efektowne działania na rzecz promocji turystyki winiarskiej w regionie lubuskim.

Kampania promująca winiarską twarz naszego regionu została zrealizowana w 2019 r. Miała zachęcić do odwiedzenia Lubuskiego, ale także wspierać odtwarzające się tradycje winiarskie, które sięgają aż XIII wieku. Z jednej strony chodziło więc o walory turystyczne, a z drugiej edukacyjne np. w zakresie zakładania i pielęgnacji winnic.

Na kampanię złożyło się wiele punktów. Te najbardziej widoczne miały miejsce w Lubuskim Centrum Winiarstwa w Zaborze. To właśnie je określa się mianem „serca” lubuskiego winiarstwa, a więc idealnie nadaje się do licznych warsztatów i imprez związanych z winogronami. Do tego typu wydarzeń zaliczają się chociażby bardzo popularne w regionie Winobranie na Winnicy oraz Lubuskie Święto Młodego Wina. W LCW odbywają się także zajęcia edukacyjne dla studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego, kierunek enologia.

Istotnym aspektem kampanii była współpraca z lubuskimi winiarzami, którzy na Winnicy Samorządowej mają swoje uprawy. Nie można zapominać również o działaniach promocyjnych w postaci wydawanych materiałów. W ręce Lubuszan i turystów trafiło wiele ciekawych propozycji, m.in. mapa lubuskich winnic znanych obecnie i tych sprzed 100 lat. Równocześnie prowadziliśmy promocję w mediach tradycyjnych, internetowych oraz społecznościowych. 

Zobacz również