
Podczas spotkania przedstawiono nową platformę pojazdów szynowych do obsługi przewozów pasażerskich o nazwie PLUS. Zaprezentowano konfigurację pojazdów dla ruchu regionalnego pod oczekiwania Województwa Lubuskiego m.in. w zakresie liczby miejsc dla podróżnych, długości pojazdu czy przeznaczenia składów do obsługi konkretnych tras.
Trzeba przy tym dodać, że Województwo Lubuskie jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego, który dofinansowuje kursowanie pociągów regionalnych. Ponadto jest właścicielem taboru kolejowego - udostępnianego do użytkowania dla przewoźnika kolejowego.
Pojazd PLUS jest zasilany z sieci trakcyjnej oraz tzw. power-pack'ów z silnikami spalinowymi spełniającymi wymagania najnowszej normy emisji spalin. Umożliwia to łączenie tras zelektryfikowanych i bez trakcji elektrycznej, a układ biegowy pojazdu pozwala na jego eksploatację na infrastrukturze o obniżonym standardzie. Dodatkowo, modułowa budowa umożliwia dostosowanie składu do potrzeb przewoźnika czy organizatora, a konstrukcja - pozwala na wykorzystanie innowacyjnych źródeł zasilania: baterii, akumulatorów lub ogniw wodorowych.