Bajkowe Lubuskie

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Lubuskie zwycięzcą w konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej. Portal turystyka.rp.pl opublikował sondę, w której czytelnicy głosowali na najlepiej oddające charakter regionu zdjęcia. Najwięcej głosów zebrało województwo lubuskie z bajkową  turystyką aktywną, na zdjęciu jest Księżniczka Pocahontas z bajki wytwórni Walta Disneya, siedząca nad brzegiem jeziora Łagowskiego.

Podkarpacie promuje Piękna i Bestia, Małopolskę i Łódzkie - Kopciuszek, Dolny Śląsk – Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków. Każde województwo promowane będzie jako miejsce do uprawiania innego rodzaju turystyki – kulturalnej, aktywnej (wodnej, rowerowej, lub wspinaczki), kongresowej lub zdrowotnej.

Polska. Come and find your story, przyjedź i odnajdź swoją historię – tym hasłem Polska Organizacja Turystyczna (POT) będzie zachęcać mieszkańców krajów Europy Zachodniej, Rosji, Ukrainy oraz Chin, Japonii i Indii do odwiedzenia Polskich regionów.

To nowatorska kampania, którą POT postanowił oprzeć na „bajkowych" skojarzeniach. Na tle budynków lub pejzaży poszczególnych województw, umieszczono postaci z bajek, legend i literatury bliskich kulturze zachodnich, a szerzej po prostu światowych, odbiorców. Jak wyjaśniają twórcy kampanii, chodziło o wywołanie u nich dobrych skojarzeń z dzieciństwem.

Zaprezentowano serię kilkunastu zdjęć, które będą wykorzystywane w kampanii promocyjnej w postaci billboardów, reklam prasowych i internetowych. Koncepcja marketingowa zakłada, że na tle polskich pejzaży i budowli (bagna nad Biebrzą, zamek w Mosznej, Rynek Główny w Krakowie czy właśnie jezioro Łagowskie) pokazywane będą postaci, których strój lub zachowanie nawiązują do powszechnie znanych w świecie bajek.

„Bajkowe" zdjęcia powstały w ramach prowadzonej od dwóch lat przez POT dużej kampanii  w Europie „Promujmy Polskę razem", będą wykorzystane również w kampanii na rynku azjatyckim, która rozpocznie się lada dzień w Chinach, Indiach i Japonii. Koszt tej pierwszej to w sumie około 90 mln złotych, tej drugiej – 50 mln złotych. Większość środków pochodzi z dofinansowania Unii Europejskiej.

Cała galeria dostępna na stronie:

http://www.rp.pl/galeria/706827,1057214.html

Zobacz również