
W misji, której przewodniczy wicemarszałek województwa lubuskiego Łukasz Porycki, bierze udział 8 lubuskich przedsiębiorców MŚP z branży spożywczej i branż komplementarnych wraz z przedstawicielami samorządu.
Największe targi branży spożywczej w Hiszpanii
Podczas misji lubuska delegacja wzięła udział w targach ALICANTE GASTRONÓMICA – IV edycja. Są to największe targi branży spożywczej w Hiszpanii. Organizatorzy tegorocznej edycji przygotowali dla odwiedzających: 36 000 metrów kwadratowych powierzchni targów, dwa duże pawilony i sceny, gdzie odbywają się:
- prezentacje produktów spożywczych i pochodnych (prezentacje ponad 250 wystawców),
- warsztaty gastronomiczne,
- showcooking,
- konkursy,
- degustacje produktów regionalnych,
- wykłady kucharzy i ekspertów branży, przybywających z różnych miejsc Hiszpanii: Alicante, Granada, Madryt, Burgos czy Albacete,
- konferencje i pokazy związane z marketingiem i sprzedażą bezpośrednią produktów;
- kongresy gastronomiczne.
Prezentacja markowych produktów, specjałów, win…
Szeroka gama wystawców pokazuje publiczności i profesjonalistom z branży, odwiedzającym targi regionalne specjały gastronomiczne z prowincji, przedstawia historię pochodzenia produktów, prezentuje marki jakościowe oraz produkty lokalne i inne produkty ekologiczne i rzemieślnicze, a także typowe wina i napoje, sprzęt lub usługi.
Alicante przygotowała całkowicie odnowiony obraz targów, z zaangażowaniem w cyfryzację poprzez zintegrowanie z projektem gigantycznych, pełnokolorowych ekranów LED, które umożliwią uczestnikom integrację szerokiej gamy ofertowej działań i wydarzeń.
Tegoroczny cel targów zakłada wsparcie również dla sektora hotelarskiego i rozpowszechnianie za jego pośrednictwem wysokiej jakości gastronomii, zrównoważonej, nakierunkowaną na smak, produkty regionalne i lokalne oraz zdrowe gotowanie.
Promocja zdrowej diety
Rada Prowincji Alicante, Izba Handlowa Alicante i Instytucja Targowa Alicante, przy wsparciu Generalitat Valenciana, które spotykają się na tym wydarzeniu, zachęcają do promowania zdrowego działania i zdrowej diety opartej na rodzimych produktach, zarówno z morza, jak i gór.
Uczestnicy misji zapoznali się z ekspozycją targów, przeprowadzili rozmowy na stoiskach z zainteresowanymi firmami. Realizowane są również spotkania B2B, podczas których przedsiębiorcy odbywają szereg rozmów biznesowych.
Wydarzenie organizowane było w ramach projektu „Promocja gospodarcza regionu poprzez udział w zagranicznych targach i misjach zagranicznych” ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020, w ramach Osi Priorytetowej 1, Działanie 1.4.1 Promocja regionu i umiędzynarodowienie sektora MSP – projekt realizowany poza formułą ZIT.