Szynobus połączył lubuskie stolice po raz ostatni promocyjnie

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
W sobotę, 7 grudnia, po raz ostatni można było skorzystać z promocyjnego połączenia kolejowego z Zielonej Góry do Gorzowa Wlkp. Bezpłatny szynobus łączący stolice województwa lubuskiego odjechał ze stacji Zielona Góra o 9:46, aby dwie i pół godziny później pojawić się w Gorzowie Wlkp. Regularne połączenie na trasie Zielona Góra- Gorzów ruszy 15 grudnia. (Poniżej rozkład jazdy na trasie Zielona Góra - Gorzów).

To był trzeci bezpłatny kurs łączący lubuskie stolice. Dwa poprzednie cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Sygnał do jego odjazdu pierwszego szynobusu 24 listopada br. dała marszałek Elżbieta Polak. Z podróży lubuskim „rekinem” skorzystali nie tylko pasjonaci kolejnictwa, ale i pasażerowie, którzy mieli do załatwienia ważne sprawy w Gorzowie lub Zielonej Górze, jak np. odwiedziny bliskich w szpitalu. Szynobus pokonuje trasę z Zielonej Góry do Gorzowa w nieco ponad dwie godziny.

Regularne połączenie na trasie Zielona Góra- Gorzów ruszy 15 grudnia. Za bilet normalny trzeba będzie zapłacić 23 zł 60 gr, czyli o kilka złotych mniej niż za przejazd autobusem na tej samej trasie.



Szynobus, który będzie jeździł na trasie Zielona Góra- Gorzów Wlkp. to jeden z czterech tego typu pojazdów zakupionych przez województwo w ramach projektu współfinansowanego ze środków LRPO na lata 2007-2013 „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń organizowanych przez województwo lubuskie”. Całkowita wartość projektu: 49,2 mln zł, dofinansowanie: 41,8 mln zł.

Kolejne pojazdy będą dostarczane sukcesywnie w nieprzekraczalnym terminie do 13 grudnia br. Dwa z nich obsługiwać będą połączenia Zielona Góra – Gorzów Wlkp. już od 15 grudnia br. W okresie przejściowym, tj. do czasu uzyskania świadectwa homologacji umożliwiającego eksploatację taboru na terenie Niemiec, dwa składy obsłużą linię Kostrzyn – Krzyż. Po tym terminie jeden szynobus skierowany zostanie na linię (Krzyż) Gorzów Wlkp. – Kostrzyn (Berlin), drugi – na trasę Zielona Góra – Frankfurt (Oder). Pojazdy te będą spełniać wszystkie wymagania uwarunkowane prawem polskim i wspólnotowym. Będą posiadać od 130 do 150 miejsc siedzących, w tym minimum 130 stałych miejsc siedzących. Standard wyposażenia – 2 klasa. Każdy pojazd będzie przystosowany do przewożenia osób niepełnosprawnych - co najmniej dwóch osób na wózkach inwalidzkich. Maksymalna prędkość eksploatacyjna nie będzie mniejsza od 120 km/h.





Zobacz również