VIII Kongres Sport Biznes Polska – liderzy branży spotykają się w Warszawie

Pobierz PDF
Fot: Lubuskie.pl
– Kongres to niezwykle ciekawe miejsce spotkań ludzi zaangażowanych w działalność sportową w naszym kraju. Są tu również samorządowcy zajmujący się sportem – mówił wicemarszałek Grzegorz Potęga o trwającym w Warszawie VIII Kongresie Sport Biznes Polska.

We wtorek, 5 listopada 2024 roku w warszawskim hotelu DoubleTree by Hilton rozpoczął się VIII Kongres Sport Biznes Polska – jedno z kluczowych wydarzeń w branży sportowej, gromadzące ekspertów z Polski i zagranicy. Wydarzenie zostało podzielone na kilka paneli tematycznych. Część punktów programu zaplanowano na scenie głównej, a reszta debat odbywa się w blokach: Biznes w sporcie, Społeczność sportowa, Sport lokalny, Sport dzieci i młodzieży oraz Masterclass.

– W programie wydarzenia są świetne panele tematyczne, które podejmują aktualne wątki i tematy interesujące nie tylko tych organizujących branżę sportową. W programie wydarzenia są świetne panele tematyczne, które podejmują aktualne wątki i tematy interesujące nie tylko tych organizujących branżę sportową  – mówi wicemarszałek województwa lubuskiego Grzegorz Potęga, który uczestniczy w VIII Kongresie Sport Biznes Polska wraz z radnym województwa Sławomirem Kotylakiem. – Ale przede wszystkim Kongres stwarza możliwość wymiany doświadczeń, bezpośrednich rozmów i spotkań z praktykami z branży sportowej, a także ludzi z dużych spółek skarbu państwa wspierających sport.

We wtorek, po oficjalnym otwarciu kongresu przez Tomasza Rożenka ze Stowarzyszenia Sport Biznes Polska, z udziałem ministra sportu i turystyki Sławomira Nitrasa, program pierwszego dnia szybko przeszedł do konkretów. Pierwsza debata ekspercka była poświęcona idei organizacji Igrzysk Olimpijskich w Polsce – przyciągnęła ona uwagę słuchaczy dzięki wypowiedziom m.in. Marcina Herra oraz Anthony'ego Piquerasa z Komitetu Organizacyjnego Igrzysk Olimpijskich i Paralimpijskich Paryż 2024.

Podczas kolejnej sesji pt. „Przyszłość sportu w Europie” na scenie pojawili się m.in. Olivier Jarosz z LTT Sports czy Łukasz Wojtowicz z UEFA Events SA, którzy omówili wyzwania i perspektywy dla rozwoju sportu na Starym Kontynencie. Następnie uczestnicy wzięli udział w debacie o finansowaniu sportu, gdzie Tomasz Zahorski z Legia Training Center oraz Katarzyna Czajka z Fundacji Liderek Biznesu przedstawili nowe modele wspierania sportowych inicjatyw.

Po przerwie kongres ruszył pełną parą z panelami tematycznymi, w których poruszano kwestie od finansowania po lokalne społeczności sportowe. W bloku pt. „Biznes w sporcie” poruszono między innymi strategie zaangażowania spółek Skarbu Państwa w polski sport – głos w tej sprawie zabrali m.in. Lidia Kołucka z Orlenu, Justyna Moritz z PGE oraz Paweł Rydz z Enea. Kolejna debata, dotycząca opłacalności krajowych i międzynarodowych wydarzeń sportowych, przyciągnęła takich specjalistów, jak Àngels Martín Muñoz z firmy Atos i Grzegorz Łagowski z Grupy InPost.

Blok tematyczny pt. „Społeczność sportowa” zgromadził ekspertów od budowania zaangażowanych społeczności sportowych. Natomiast w debacie pt. „Od wizji i strategii po implementacje oraz rozwój zaangażowanej i świadomej społeczności w sporcie” głos zabrali m.in. Benedikt Scholz z Borussii Dortmund oraz Tomasz Stamirowski z Widzewa Łódź. Również istotna była debata na temat globalnego sponsoringu, w której uczestniczyli Marek Szkolnikowski z Grupy InPost oraz Marcin Schmidt z Just Eat Takeaway.

Oprócz licznych debat w programie znalazły się również inne wydarzenia m.in. Plebiscyt Liderów Sport Biznes Polska 2024 czy wieczór branżowy Sport Biznes Polska 2024.

Drugi dzień kongresu (6 listopada) zapowiada się równie intensywnie – z serią warsztatów skierowanych do specjalistów z różnych obszarów sportowego biznesu. W programie znajdują się warsztaty poświęcone współpracy ze sportowymi mediami, które będą prowadzone przez Jana Ciechomskiego z OV Grupy/Meczyki & Foot Truck, a także warsztat na temat strategii komunikacji w social mediach Michała Bartnickiego z FIFA.

Dla uczestników zainteresowanych technologią i nowymi mediami przygotowano natomiast warsztat Łukasza Gąsiorowskiego z Stellis o tworzeniu aplikacji mobilnych dla organizacji sportowych. Dr Katarzyna Kopeć-Ziemczyk poprowadzi sesję o zarządzaniu reputacją i kryzysach w organizacji sportowej, a Karolina Korusiewicz z Tauron Areny Kraków przybliży temat wielofunkcyjnych obiektów sportowych.

Galeria zdjęć

Powiązane wiadomości

Zobacz również