Nowoczesne strategie marketingowe w projektach Interreg VI A Brandenburgia-Polska 2021-2027

Pobierz PDF
Fot: Katarzyna Klimkowska
We wtorek, 3 grudnia 2024 r. w Zielonej Górze odbyło się szkolenie poświęcone promocji i nowoczesnym narzędziom marketingowym w ramach Programu Współpracy Interreg 2021-2027. Uczestnicy mieli okazję zdobyć praktyczną wiedzę na temat efektywnego wykorzystania mediów w promocji projektów międzynarodowych.

Wydarzenie zostało zorganizowane przez Regionalny Punkt Kontaktowy Programu Interreg VI A przy współpracy ze Wspólnym Sekretariatem oraz Biurem Współpracy Zagranicznej i Europejskiej Współpracy Terytorialnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego. Jak podkreślają organizatorzy, celem wydarzenia było nie tylko zwiększenie wiedzy uczestników, ale także stworzenie przestrzeni do nawiązania nowych kontaktów. Po zakończeniu części merytorycznej zaplanowano giełdę partnerstw, podczas której uczestnicy będą mieli okazję nawiązać bezpośrednie relacje z potencjalnymi współpracownikami.

– To jest bardzo ważne, bo w tym wdrażaniu Interregu często spotykamy się z tym, że mamy jakiś pomysł, fajne działanie, ale brakuje nam partnera, ewentualnie kogoś, z kim w ogóle można omówić ten projekt, a przypomnę, że już na etapie planowania projektu jest potrzebne, aby ten projekt powstawał w partnerstwie – mówił do uczestników dyrektor Biura Współpracy Zagranicznej i Europejskiej Współpracy Terytorialnej UMWL Radosław Brodzik.

Szkolenie zgromadziło przedstawicieli instytucji i organizacji zaangażowanych w rozwój projektów transgranicznych – urzędników, ale również przedstawicieli m.in. policji. Program szkolenia obejmował prezentację wytycznych dotyczących promocji projektów Interreg oraz wprowadzenie do nowoczesnych narzędzi marketingowych takich jak media społecznościowe, kampanie internetowe czy storytelling wizualny, które przedstawił Paweł Tkaczyk.

W pierwszej części spotkania uczestnicy dowiedzieli się o podstawowych, minimalnych wymaganiach promocyjnych przy wdrażaniu projektów Interregu, np. kanałach komunikacji oraz sprawach formalnych związanych z wykorzystaniem logo. W dalszej części Paweł Tkaczyk opowiadał o bardziej zaawansowanych narzędziach marketingowych, które w przyszłości pomogą rozreklamować m.in. wydarzenia organizowane w ramach projektów.

Organizatorzy zapewnili także tłumaczenie polsko-niemieckie, co umożliwiło pełne uczestnictwo w wydarzeniu zarówno przedstawicielom polskim, jak i niemieckim. To szkolenie stanowi kolejny krok w stronę skutecznej promocji projektów transgranicznych i zacieśniania współpracy międzyregionalnej.

Galeria: Nowoczesne strategie marketingowe w projektach Interreg VI A Brandenburgia-Polska 2021-2027

Powiązane wiadomości

Zobacz również