Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna „LOTUR” złożyła do Departamentu Promocji, Turystyki i Sportu Urzędu Marszałkowskiego ofertę w trybie pozakonkursowym na zadanie p.n. Poprawa promocji walorów województwa lubuskiego „Kierunek...Lubuskie" poprzez przeprowadzenie szkolenia dla małych przedsiębiorców z branży turystycznej oraz pracowników jednostek samorządu terytorialnego, z zakresu marketingu miejsca.
Zadanie publiczne polegać będzie przeprowadzeniu szkolenia z zakresu marketingu miejsca dla małych przedsiębiorców oraz pracowników jednostek samorządu terytorialnego (ok. 50 osób) w Pałacu Książęcym w Żaganiu w dniu 18.11.2025 r. i wykształcenie w nich umiejętności pokazania walorów turystyki województwa lubuskiego, zachęcających do wypoczynku w województwie lubuskim i pokazania najpiękniejszych jego zakątków. Szkolenie jest ukierunkowane dla przedsiębiorców z branży turystycznej województwa lubuskiego oraz osób odpowiedzialnych za promocję poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego, z terenu województwa lubuskiego. Ma ono pomóc w późniejszym zainteresowaniu turystów, przez odpowiednie przygotowanie działań i materiałów marketingowych. Przynieść to może pobudzenie ruchu turystycznego w regionie. Celami szczegółowymi projektu są podniesienie zainteresowania ofertą turystyczną Lubuskiego oraz pobudzanie potrzeby wyjazdu do Lubuskiego wśród mieszkańców Polski oraz zagranicy m.in.: z Niemiec i Czech, kreowanie pozytywnego wizerunku Lubuskiego jako miejsca gwarantującego różnorodność doświadczeń turystycznych, wysoką jakość oferty turystycznej poprzez umiejętną i dobrze przygotowaną promocję dziedzictwa kulturowego, kulinarnego, oferty turystyki aktywnej, w tym rowerowej oraz oferty wellness i spa, zwiększenie rozpoznawalności Lubuskiego za granicą, jako atrakcyjnego miejsca do organizacji międzynarodowych konferencji, kongresów i spotkań biznesowych, konkurencyjnego wobec innych miejsc w Polsce. Promocja oferty dla klienta biznesowego rozumiana jest jako promocja infrastruktury regionu oraz przedsiębiorstw zajmujących się profesjonalną organizacją kongresów i konferencji.
Założeniami projektu jest szkolenie przedsiębiorców i osób odpowiedzialnych za promocję w gminach i powiatach oraz pokazanie możliwości ponadregionalnej kampanii promocyjnej w mediach i z wykorzystaniem Internetu. Zgodnie z zasadami i dobrą praktyką, parametry zaplanowanych działań szkoleniowych opierają się o plan, przygotowany w trakcie realizacji projektu przez podmiot zewnętrzny. Uczestnicy szkolenia mają nabyć wiedzę, dotyczącą współpracy z innymi instytucjami i firmami turystycznymi oraz sprzedaży lokalnego produktu turystycznego. Zostanie omówiony temat związany z przedstawieniem walorów turystycznych regionu: turystyki kulturowej, w tym turystyki winiarskiej, znanej jako enoturystyką, która pozwoli uczestnikom szkolenia na podróż skupiającą się na uprawach winorośli i produkcji wina, odkrywanie lokalnej kultury, kuchni i krajobrazów, turystyki aktywnej, turystyki wellness i spa, turystyki kulinarnej oraz turystyki biznesowej. Szkolenie wzmocnić ma również ich działania marketingowe w Internecie oraz mediach społecznościowych.
Zadanie wpisuje się w obszar wsparcia określony w Programie Współpracy Województwa Lubuskiego z organizacjami pozarządowymi w 2025 roku, tj. w rozwój i promowanie konkurencyjnego wizerunku turystycznego regionu. Może wpłynąć na wzmocnienie tożsamości regionalnej, przyczyni się promocji potencjału turystycznego regionu.
Zarząd Województwa Lubuskiego w dniu 31 października br. pozytywnie rozpatrzył ofertę Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej „LOTUR” i zarekomendował zadanie do dofinansowania w wysokości 10 000,00 zł.
Oferta zmieszczona na BIP: TUTAJ