Innowacje zaczynają się w przedszkolu

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Na spotkaniu z kuratorką oświaty województwa lubuskiego Bogną Ferensztajn, marszałek Elżbieta Polak zainicjowała prace nad przygotowaniem i wdrożeniem projektu strategicznego w ramach RPO, finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny. Projekt ma dotyczyć podnoszenia jakości nauczania. – Nowa perspektywa to także szansa dla lubuskich szkół, a innowacje powinny zaczynać się w przedszkolu – mówi marszałek.  

Spotkanie marszałek Polak z kurator Ferensztajn odbyło się we wtorek. Dotyczyło podjęcia wspólnych systemowych działań na rzecz rozwoju i podnoszenia jakości edukacji w regionie w przyszłej perspektywie finansowej UE 2014-2020 z wykorzystaniem możliwości jakie daje RPO Lubuskie 2020.

Projekt ma być odzwierciedleniem partnerskiego podejścia do edukacji na różnych jej poziomach, od przedszkola do poziomu ponadgimnazjalnego, z udziałem wielu partnerów. Projekt będzie dotyczył zarówno podnoszenia jakości i atrakcyjności nauczania, wykorzystania w całym procesie technologii informacyjno-komunikacyjnych, podnoszenia umiejętności i kompetencji samych nauczycieli. Projekt będzie się koncentrował na stworzeniu uczniom i lubuskim szkołom szans na rozwój i pozytywną zmianę i otwarcie się na możliwości współczesnego świata.

- Zasada, w myśl której innowacje są motorem rozwoju, powinna wejść do szkół, a nawet przedszkoli – mówi marszałek Polak. – Musimy pamiętać, że innowacje zaczynają się przedszkolu, bo istota myślenia innowacyjnego zależy od kształcenia od najmłodszych lat. Na liście projektów kluczowych RPO nie ma żadnego projektu dotyczącego działań w ramach EFS. Chcemy to zmienić, a stawką jest autentyczna modernizacja lubuskiej oświaty.

Pomysł nowego projektu byłby realizowany w partnerstwie Kuratorium Oświaty, Uniwersytetu Zielonogórskiego i gmin, bo to gminy mają wpływ na oświatę na swoim terenie. Z kolei dla uczelni byłoby to o tyle atrakcyjne działanie, że zadbałaby o przyszłych swoich studentów. Rezultatem tych działań powinny być jeszcze lepsze niż obecnie wyniki egzaminów na poziomie szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich.

Zobacz również