
DZIEŃ 1:
Rys historyczny grupy filmowej SKY PIASTOWSKIE założonej w Zielonej Górze w roku 1990 będącej prekursorem kina niezależnego w Polsce. „Od zabawy do sposobu na życie”
- geneza grupy
- struktura grupy: podział na role – scenariusz, reżyseria, zdjęcia, montaż, kierownik produkcji
- jak stworzyć kinowy film na VHS bez budżetu, sieci i telefonii komórkowej – „ŻE ŻYCIE MA SENS”
1) PRE PRODUKCJA FILMOWA
- „najważniejszy jest pomysł” czyli w poszukiwaniu inspiracji filmowych i trzy zasadnicze pytania każdego filmowca
- podstawy scenariusza
- STORYBOARD czyli film w formie komiksu – również FOTOBOARD i VIDEOBOARD
- dokumentacja lokalizacji w filmie
2) PRODUKCJA FILMU. PODSTAWY SZTUKI OPERATORSKIEJ
- wspólna wizja z reżyserem
- ruch kamery
- znaczenie kątów kamery
- światło w filmie
3) POST PRODUKCJA FILMOWA
- montaż filmowy czyli reżyseria w studiu
- montaż wewnątrz kadrowy
- montaż linearny a montaż niechronologiczny
- znaczenie zbliżeń w montażu filmowym
4) PYTANIA i ODPOWIEDZI, ZAJĘCIA PRAKTYCZNE
- podjęcie tematyki filmowej, którą zaproponują Uczestnicy
- prezentacja wybranych filmów SKY PIASTOWSKIE z analizą
- zdjęcia w plenerze do impresji filmowej z Przystanku Woodstock z udziałem Uczestników
DZIEŃ 2:
Rys historyczny kina niezależnego w Polsce czyli kina, które tworzyć może każdy z nas.
- pierwsi niezależni w latach 60-tych XX wieku na przykładzie FRANCISZKA DZIDY (protoplasty „Amatora” Krzysztofa Kieślowskiego) i klubu filmowego CHEMIK z Oświęcimia.
- amatorzy z kamerami VHS po roku 1989
- czym jest kino niezależne: próba zdefiniowania zjawiska
- kino niezależne dziś czyli profesjonalne produkcje filmowe
1) PRE PRODUKCJA FILMOWA
- reżyseria filmowa
- kompletowanie aktorów i ekipy
- praca z pionami: kierownik produkcji, pion operatorski, kostium w filmie, scenografia
- przygotowanie planu zdjęciowego
2) PRODUKCJA FILMU. PODSTAWY SZTUKI OPERATORSKIEJ
- zastosowanie odpowiedniej optyki
- głębia ostrości
- podstawy koloru w filmie
- światło w filmie cz.2
3) POST PRODUKCJA FILMOWA
- montaż filmu fabularnego a montaż dokumentów (m.in. na przykładzie filmów muzycznych o Hey grupy SKY PIASTOWSKIE)
- montaż dźwięku w filmie jako równoważny z montażem obrazu
- muzyka w filmie (również zagadnienia dotyczące prawa autorskiego)
- korekcja kolorów w filmie
- od taśmy celuloidowej do realizacji filmów telefonami cyfrowymi
4) PYTANIA i ODPOWIEDZI, ZAJĘCIA PRAKTYCZNE
- podjęcie tematyki filmowej, którą zaproponują Uczestnicy
- prezentacja wybranych filmów SKY PIASTOWSKIE z analizą
- zdjęcia w plenerze do impresji filmowej z Przystanku Woodstock z udziałem Uczestników