Lubuskie celująco ocenione pod względem inwestycji kolejowych

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
"Z danych, które ujawniło Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju wynika, że z inwestycjami w infrastrukturę kolejową idealnie poradziło sobie województwo lubuskie" - donosi Dziennik Gazeta Prawna w artykule "Samorządy wolą kupować pociągi, niż remontować tory". Artykuł analizuje stan realizacji inwestycji kolejowych, przeprowadzonych z unijnym wsparciem w poszczególnych regionach.
"W woj. lubuskim miało być zmodernizowanych i wybudowanych 164 km. torów. I jest." - czytamy w artykule, który powołuje się na dane Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. - "Małopolskie również wykonało plan w 100 proc., choć przy dużo mniej ambitnych założeniach. Bliskie ukończenia inwestycji są zachodniopomorskie i lubelskie."
Zdaniem autorów artykułu, najgorzej wygląda sytuacja w woj. pomorskim , gdzie z planowanych 141 km zakończono i rozliczono jedynie 2 km. "W warmińsko-mazurskim mamy kompletny kolejowy zastój, bo zamiast 55 km nowych linii jest zero. Zerowy efekt udało się także osiągnąć na Dolnym Śląsku i w kujawsko-pomorskiem." - dodaje Dziennik Gazeta Prawna. - "Inwestycje powinny być rozliczone do końca roku 2015. Dlatego na razie i inwestorzy i wykonawcy są pełni optymizmu. Według spółki PLK, przytoczone liczby nie odzwierciedlają w pełni faktycznego zaawansowania. W wielu regionach mamy bowiem linie już wyremonowane ale jeszcze niezgłoszone do eksploatacji."

Link do artykułu:

http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/814413,po-co-remontowac-tory-samorzady-wola-kupowac-pociagi.html

Zobacz również