Przewozy Regionalne to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. Spółka o kluczowym znaczeniu dla całego rynku przewozów regionalnych wymaga jednak natychmiastowej restrukturyzacji. Ma ona polegać na dofinansowaniu ze strony Skarbu Państwa, które pozwoli firmie na pozbycie się historycznych długów oraz konkretne działania naprawcze w regionalnych oddziałach spółki. Scenariusz ten do tej pory poparło 9 marszałków województw: mazowieckiego, śląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, opolskiego, pomorskiego, wielkopolskiego oraz lubuskiego. Przypomnijmy, marszałek Elżbieta Anna Polak podpisała porozumienie w sprawie restrukturyzacji Przewozów Regionalnych w styczniu tego roku. Tym samym plan naprawczy popiera dziewięciu właścicieli reprezentujących ponad 60 proc. udziałów w spółce. Aby dokapitalizowanie spółki było możliwe dokument muszą podpisać marszałkowie reprezentujący 66,6% udziałów Przewozów Regionalnych. O sprawie pisze Puls Biznesu, wydanie z 26 lutego br.
W wyniku negocjacji uaktualniony został harmonogram działań, który stanowić będzie ankes do pierwotnej wersji porozumienia. Ma on skłonić pozostałych włodarzy do poparcia działań restrukturyzacyjnych.
Porozumienie to kolejny krok przybliżający Przewozy Regionalne do odzyskania płynności finansowej, a w ciągu najbliższych pięciu lat do osiągnięcia trwałej rentowności.