Pozyskiwanie inwestorów a strategia rozwoju Gminy

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Jak zdobyć i utrzymać inwestora? Na ten temat dyskutowali przez dwa dni samorządowcy z całego regionu, którzy przyjechali do Łagowa na seminarium zorganizowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. w Warszawie oraz Zrzeszenie Gmin Województwa Lubuskiego.

W dniach 14 - 15 maja 2015 r. w Łagowie Lubuskim odbyła się konferencja dla przedstawicieli lubuskich gminnych jednostek samorządu terytorialnego pod hasłem „Pozyskiwanie inwestorów a strategia rozwoju Gminy”. W spotkaniu udział wzięli eksperci z Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, którzy omówili praktyczne aspekty w obsłudze inwestora oraz skuteczną promocję poprzez portale internetowe. Program wzbogaciło także wystąpienie eksperta z firmy doradczej Deloitte, który współpracował przy ściągnięciu jednej z największych inwestycji zagranicznej ostatniej dekady, czyli budowę nowej fabryki Volkswagena we Wrześni. Nie mogło zabraknąć również reprezentantów Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz firmy Enea Operator oraz Urzędu Statystycznego i Izby Celnej.

Zauważalna jest coraz większa aktywność samorządów w promocji gospodarczej, a co za tym idzie konkurencja między samorządami lokalnymi, które walczą o nowe miejsca pracy dla swoich mieszkańców. Umiejętność pozyskania ale przede wszystkim zatrzymania inwestycji w gminach i regionie była podstawowym tematem dyskusji wśród samorządowców i ekspertów Centrum Obsługi Inwestora.

Konferencja składała się z trzech paneli oraz warsztatów, na temat praktycznych aspektów obsługi inwestora zagranicznego, skutecznej promocji terenów inwestycyjnych oraz prawnych aspektów partnerstwa publiczno-prywatnego.

Zobacz również