
Podczas konferencji przedstawiono również wstępne wyniki badań wizerunkowych polskiej gospodarki na arenie międzynarodowej, z których wynika, że Polska jest coraz bardziej postrzegana jako kraj z dużym potencjałem gospodarczym i możliwościami współpracy. Zaprezentowano także nowy portal promocji eksportu jako udoskonalone narzędzie dla polskich eksporterów, ułatwiające dostęp do niezbędnych informacji w realizacji eksportu. Ponadto Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik przedstawiła plany promocji gospodarczej w nowej perspektywie finansowej dla przedsiębiorców. W ramach konferencji miał również miejsce panel dyskusyjny pn. „Eksport dźwignią gospodarki – efekty promocyjne programu 6.5.1. oraz przykłady dobrych praktyk”, w którym uczestniczyli Wiceminister Rolnictwa, Radcy z Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI) w Berlinie, Waszyngtonie oraz Szanghaju.
W dalszej części podczas „Dnia Przedsiębiorcy”, odbyły się konsultacje biznesowe B2B z ekspertami, na który zaproszono blisko 2.000 przedsiębiorców z całego kraju. W spotkaniach obok ekspertów Lubuskiego COIE p. Marzeny Kubiak i p. Krzysztofa Bortnowskiego uczestniczyli również eksperci z Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów z 5 województw, Ministerstwa Gospodarki oraz Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji Ambasad RP z 46 placówek, a także innych instytucji zaangażowanych w promocję polskiego eksportu. W trakcie spotkań na stoiskach informacyjno-promocyjnych udzielano informacji dotyczących wsparcia działalności eksportowej i promocji firm na świecie oraz możliwości współpracy z wybranymi rynkami zagranicznymi. Eksperci Lubuskiego COIE rozmawiali z radcami WPHI o formach współpracy w zakresie promocji regionu lubuskiego, produktów oraz organizacji wspólnych przedsięwzięć m.in. misji gospodarczych, spotkań B2B. Ponadto przekazano również materiały informacyjne oraz katalog produktów eksportowych województwa lubuskiego.