
Naszpikowana gwiazdami drużyna FC Barcelona – siedmiokrotny mistrz Euroligi, jeden z najbardziej utytułowanych klubów koszykarskich przyleciała do Lubuskiego. 25 listopada koszykarze wylądowali w Porcie Lotniczym Zielona Góra/Babimost. - Wcześniej mieliśmy tutaj czartery wakacyjne, szpicę NATO, a dziś wielki sport. To kolejny dowód na to, że ten port lotniczy w Babimoście jest potrzebny – mówiła podczas briefingu prasowego marszałek Elżbieta Anna Polak.
26 listopada wielką Barcelonę odważnie podejmować będzie zielonogórski Stelmet BC. Pierwsze spotkanie w Hiszpanii zielonogórscy koszykarze minimalnie przegrali, rozgrywając mecz na wysokim poziomie. Zapowiada się więc wielkie sportowe widowisko. - Podchodzimy do tego spotkania bardzo poważnie i z dużym szacunkiem do przeciwnika. Podczas pierwszego meczu nie było łatwo i zielonogórska drużyna zagrała na wysokim poziomie. Przyjechaliśmy tu walczyć – przekonywał podczas spotkania z dziennikarzami Tomáš Satoranský – rozgrywający FC Barcelony.
Przed halą przylotów na lotnisku w Babimoście na koszykarzy czekali mali lubuscy kibice.
LOTNISKO W BABIOMOŚCIE
Lotnisko Zielona Góra/Babimost jako lotnisko zastępcze
Przekierowanie lotów z Ławicy do Babimostu trwało od 21 września do 11 października. Loty przekierowane były z Poznania do Zielonej Góry ze względu na remont drogi startowej na lotnisku w Poznaniu-Ławicy. W sumie, w tym okresie z Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost odbyło się 30 lotów wakacyjno- czarterowych. Operatorami byli przewoźnicy tacy jak: ENTER AIR, Small Planet oraz niemiecki SUNExpres. Loty odbywały się m.in. w następujących kierunkach: Antalia (Turcja); Majorka i Teneryfa (Hiszpania); Korfu , Rodos , Kos (Grecja); Agadir (Maroko); Dubrownik (Chorwacja).
Szpica NATO w Babimoście:
Od 9 czerwca na lotnisku w Babimoście lądowały oddziały tzw. szpicy NATO, które wzięły udział w ćwiczeniach „Noble-Jump-15”, czyli Połączonych Sił Zadaniowych Bardzo Wysokiej Gotowości. Był to element najważniejszych w tym roku ćwiczeń wojsk Sojuszu.
Potencjał:
Możemy obsłużyć do 500 000 pasażerów rocznie i 20 000 ton ładunku rocznie.
- Wolne tereny wokół lotniska oraz blisko 340 ha gruntów do inwestycji na terenie lotniska.
- Realizacja planów rozbudowy infrastruktury dojazdowej do lotniska - drogi i kolej.
- Duża ilość gminnych i specjalnych stref ekonomicznych.
- Znaczący wzrost usług i produkcji w WL i w przyległych powiatach.
- Region Lubuski polskimi Wrotami do Europy – dobra lokalizacja względem naziemnej europejskiej siatki transportowej na skrzyżowaniu kierunkach wschód – zachód oraz północ – południe.
- Dobry rynek konsumpcyjny.
- Turystyczny potencjał Regionu Lubuskiego.
- Kurczące się moce operacyjne lotnisk sąsiadujących z lotniskiem Zielona Góra w Babimoście (Poznań) i ich ograniczone możliwości powiększania ze względu na ograniczenia środowiskowe i urbanistyczne.
- Brak ograniczeń środowiskowych i architektonicznych.