
Wynikiem projektu ma być utworzenie zintegrowanego i kompleksowego systemu zarządzania informacją o mediacji w sprawach gospodarczych poprzez:
- zintegrowanie informacji,
- ujednolicenie praktyki mediacji w sprawach gospodarczych,
- zwiększenie kompetencji podmiotów świadczących usługi mediacyjne w sprawach gospodarczych, a w konsekwencji poprawę jakości usług mediacyjnych.
W ramach konkursu realizowane są następujące typy projektów:
1) tworzenie Centrów Mediacji i Arbitrażu oraz standaryzacja działania już istniejących Centrów,
2) szkolenia oraz studia podyplomowe dla sędziów, urzędników i innych pracowników zatrudnionych w sądach powszechnych, prokuratorów, urzędników i innych pracowników powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury z zakresu prawa gospodarczego, mediacji w sprawach gospodarczych, informatyki śledczej, ochrony konsumenta, zwalczania i zapobiegania przestępczości gospodarczej i skarbowej, prawa dotyczącego własności intelektualnej, prawa upadłościowego.
O dofinansowanie mogą ubiegać się:
- organizacje pozarządowe,
- partnerzy społeczni zgodnie z definicją przyjętą w PO WER,
- przedsiębiorcy,
- szkoły wyższe,
- jednostki naukowe,
- Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury.
Szczegółowe zapisy dotyczące naboru wraz z dokumentacją można znaleźć [TUTAJ]. Dodatkowe informacje o naborze można także zdobyć podczas spotkanie informacyjnego. Odbędzie się ono 19 stycznia w Ministerstwie Sprawiedliwości (sala 501) w godz. 10:00-13:00. Osoby, zainteresowane wzięciem udziału w spotkaniu, wypełniony formularz zgłoszeniowy [TUTAJ] muszą wysłać na adres power@ms.gov.pl. Organizator na zgłoszenia czeka do 17 stycznia. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc decyduje kolejność zgłoszeń. Odpowiedź na szczegółowe pytania można otrzymać pod nr. tel.: (22) 23 90 265, (22) 23 90 563.