Lubuskie pracuje nad aktualizacją marki

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
W 2010 roku powstała Strategia Marki Lubuskie. Wówczas młody region, dopiero kształtujący swoją tożsamość szturmował najdalsze zakątki kraju, ale też świata z hasłem Lubuskie - warte zachodu. Po ośmiu latach, dzięki skutecznej  promocji, nasz region dał się poznać jako „zielona kraina nowoczesnych technologii”. O tym, że właśnie tak jesteśmy odbierani, świadczą kolejne badania, prowadzane przez firmy zajmujące się promocją wizerunku. 

Lubuskie jest pięknym, nowoczesnym domem dla mieszkańców, dynamicznym regionem z przyszłością dla inwestorów i nieodkrytą, niezatłoczoną przystanią dla turystów. Aby podkreślić ten przekaz oraz zaprezentować zmieniające się walory regionu, trwają prace nad aktualizacją Strategii Marki. Opracowaniem dokumentu, zajmuje się krakowska firma Locativo, która m.in. przygotowała Strategię Marki Dolnego Śląska. O powodach aktualizacji Strategii Marki oraz o nowej koncepcji i ewentualnych zmianach, dyskutowano 28 czerwca br. w urzędzie marszałkowskim. Marszałek województwa Elżbieta Anna Polak oraz Joanna Malon, dyrektor Departamentu Przedsiębiorczości i Strategii Marki spotkały się z przedstawicielami firmy Locativo, którą reprezentowali Adam Kałucki, dyrektor strategiczny oraz Sebastian Wacięga, project manager.

W 2016 roku promocją turystyczną i gospodarczą województwa lubuskiego zajął się jeden departament - Przedsiębiorczości i Strategii Marki, który na przełomie 2016/2017 roku zlecił przeprowadzanie badań ewaluacji strategii marki. Szerokie konsultacje wyraźnie pokazały, że zarówno hasło Lubuskie – warte zachodu, jak i logo dają wysoki wskaźnik rozpoznawalności oraz odzwierciadlają wartości, które zostały im przypisane. Nasz region kojarzony jest z turystyką i nietuzinkową ofertą rekreacyjną i wypoczynkową. Badania pokazują, że lubuskie jest odbierane jako  region innowacyjny, który szybko wzbogaca się o nowoczesne  technologie (motoryzacja, branża IT). To wszystko sprawia, że lubuskie staje się zieloną krainą nowoczesnych technologii. Aktualizacja Strategii Marki, powinna przełożyć się na jeszcze większe zainteresowanie naszym regionem ze strony potencjalnych inwestorów i turystów.

Galeria: Lubuskie pracuje nad aktualizacją marki

Zobacz również