
Lubuskie jest pięknym, nowoczesnym domem dla mieszkańców, dynamicznym regionem z przyszłością dla inwestorów i nieodkrytą, niezatłoczoną przystanią dla turystów. Aby podkreślić ten przekaz oraz zaprezentować zmieniające się walory regionu, trwają prace nad aktualizacją Strategii Marki. Opracowaniem dokumentu, zajmuje się krakowska firma Locativo, która m.in. przygotowała Strategię Marki Dolnego Śląska. O powodach aktualizacji Strategii Marki oraz o nowej koncepcji i ewentualnych zmianach, dyskutowano 28 czerwca br. w urzędzie marszałkowskim. Marszałek województwa Elżbieta Anna Polak oraz Joanna Malon, dyrektor Departamentu Przedsiębiorczości i Strategii Marki spotkały się z przedstawicielami firmy Locativo, którą reprezentowali Adam Kałucki, dyrektor strategiczny oraz Sebastian Wacięga, project manager.
W 2016 roku promocją turystyczną i gospodarczą województwa lubuskiego zajął się jeden departament - Przedsiębiorczości i Strategii Marki, który na przełomie 2016/2017 roku zlecił przeprowadzanie badań ewaluacji strategii marki. Szerokie konsultacje wyraźnie pokazały, że zarówno hasło Lubuskie – warte zachodu, jak i logo dają wysoki wskaźnik rozpoznawalności oraz odzwierciadlają wartości, które zostały im przypisane. Nasz region kojarzony jest z turystyką i nietuzinkową ofertą rekreacyjną i wypoczynkową. Badania pokazują, że lubuskie jest odbierane jako region innowacyjny, który szybko wzbogaca się o nowoczesne technologie (motoryzacja, branża IT). To wszystko sprawia, że lubuskie staje się zieloną krainą nowoczesnych technologii. Aktualizacja Strategii Marki, powinna przełożyć się na jeszcze większe zainteresowanie naszym regionem ze strony potencjalnych inwestorów i turystów.