
Wydarzenie zorganizowali: Województwo Lubuskie, Związek Komunikacyjny Górnych Łużyc i Dolnego Śląska (ZVON), przewoźnicy kolejowi TRILEX i Przewozy Regionalne (POLREGIO) oraz Miasto Zielona Góra.
Program wyjazdu przedstawiał się następująco:
- Przyjazd do stacji Görlitz o godz. 10:15 (wyjazd z Zielonej Góry o godz. 7:40).
- Przywitanie na dworcu przez przewodnika miejskiego i zwiedzanie miasta od dworca kolejowego do starego miasta Görlitz ,
- koncert organowy w kościele farnym św. Piotra i Pawła.
- Prezentacja europejskiego miasta Görlitz
- Krótka wycieczka po Muzeum Śląskim.
- Wyjazd ze stacji Görlitz o godz. 17:07 (przyjazd do Zielonej Góry o godz. 19:53).
Połączenie kolejowe na linii Zielona Góra - Görlitz przez Żary, Węgliniec i Zgorzelec zostało uruchomione przez Województwo Lubuskie w dniu 1 lutego br. we współpracy ze Związkiem Komunikacyjnym Górnych Łużyc i Dolnego Śląska (ZVON) oraz w uzgodnieniu z Województwem Dolnośląskim. Operatorem połączenia jest spółka Przewozy Regionalne, a po stronie niemieckiej Die Länderbahn GmbH (Trilex). Dziennie uruchamiane są na tej trasie 3 pary pociągów w dni robocze, a w soboty, niedziele i święta - 2 pary, które zatrzymują się na wszystkich stacjach i przystankach. Pociągi odjeżdżają z Zielonej Góry do Görlitz o 7:40, 13:45 (w dni robocze) i o 15:45. Odjazdy z Görlitz do Zielonej Góry odbywają się o 9:07, 11:07 (w dni robocze) i o 17:07. Bilet normalny w jedną stronę kosztuje 23,60 zł. Przejazd pomiędzy stacjami Zgorzelec i Görlitz jest bezpłatny. Przewoźnik honoruje również ulgi ustawowe oraz stosuje oferty handlowe, np. bilety ze zniżką dla grupy osób pn. "TY i raz, dwa, trzy". Pociągi zestawione są z autobusów szynowych Województwa Lubuskiego, które dostosowane są do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się i wózków dziecięcych. Wyposażone są m.in. w toaletę, klimatyzację czy system informacji pasażerskiej. Istnieje także możliwość przewozu rowerów. Według planu pociągi obsługiwane są przez dwuczłonowe pojazdy serii SA133 z napędem spalinowym produkcji PESA Bydgoszcz ale pojawiają się również składy spalinowe serii SA105 i SA108 produkcji ZNTK Poznań.
Według naszych danych, średnio w dobie, z pociągów na tej linii korzysta około 563 pasażerów, w tym około 27 osób przekracza granicę państwa.