
Budowa mostu w Milsku to inwestycja, która znacznie wzmocni komunikacyjną integrację regionu. Dzięki niej dojazd z Zielonej Góry do Sławy i Wschowy skróci się nawet o kilkadziesiąt minut. - To największa inwestycja na Odrze od czasów wojny. Można powiedzieć, że historyczna. Dzięki niej połączymy region ze Sławą i Wschową – podkreśla marszałek Elżbieta Anna Polak.
- Jesteśmy przekonani, że ta przeprawa zdynamizuje w ogromnym stopniu rozwój tej części województwa. Ułatwi komunikację między Zieloną Górą a pozostałą częścią – mówił podczas ostatniej wizyty na budowie członek zarządu, Marcin Jabłoński.
Most w Milsku będzie długi na ponad 360 m
W sumie prace dotyczą ok. 9 km trasy - budowa mostu o długości około 364 m wraz z nowym przebiegiem drogi wojewódzkiej nr 282 na odcinku od miejscowości Łaz (wraz z obejściem m. Łaz, Zabór, Milsko, Przewóz) do włączenia z istniejącą DW 282 za miejscowością Przewóz. Zgodnie z planem, zakończenie inwestycji planowane jest na lipiec 2022 r.
O budowę mostu zabiegał samorząd województwa lubuskiego
Realizacja tego strategicznego projektu o wartości 80 mln zł stała się możliwa dzięki staraniom samorządu województwa i pieniądzom z Regionalnego Programu operacyjnego Lubuskie 2020, a także środkom rządowym.
- 73,84 mln zł – to dofinansowanie, jakie przyznał zarząd województwa na realizację projektu.
- 58,93 mln zł to środki pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020,
- 14,92 mln zł to środki z budżetu państwa.
Beneficjentem projektu jest Województwo Lubuskie reprezentowane przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze. Za wykonanie mostu oraz prowadzącej do niego drogi odpowiada firma MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE z siedzibą w Krakowie.
Budowa mostu w Milsku - zakres inwestycji
- Budowa nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282 (dł. ok. 9,2 km) wraz z budową skrzyżowań na przecięciu z drogami publicznymi (2 skrzyżowania typu rondo, 2 skrzyżowania skanalizowane).
- Budowa/przebudowa dróg innych kategorii.
- Budowa/przebudowa systemu odwodnienia, w tym odwadniających korpus drogowy jak: rowy przydrożne, rowy melioracji szczegółowej, rowy melioracji podstawowej, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające (osadniki, separatory), zbiorniki retencyjno-infiltracyjne i inne.
- Budowa dodatkowych jezdni (dróg dojazdowych) wraz z mijankami.
- Budowa infrastruktury rowerowej.
- Budowa nowego mostu przez rzekę Odrę (dł. ok. 364 m).
- Budowa nowego mostu przez rzekę Śmigę (dł. ok. 18 m).
- Budowa nowych przejazdów gospodarczych PG 1, PG 2.
- Elementy oświetlenia obiektu mostowego na rzece Odrze.
- Elementy oświetlenia skrzyżowań skanalizowanych.
- Zabezpieczenie i przebudowa kolidujących urządzeń obcych infrastruktury technicznej.
- Nasadzenia drzew i krzewów.
#FunduszeUE #UEdlaLubuskiego #UE #PomocUE #FunduszeUnijne