Most na Odrze w Milsku rośnie w oczach

Pobierz PDF
Gdy most w Milsku zostanie oddany do użytku, dojazd z Zielonej Góry do Sławy i Wschowy skróci się nawet o kilkadziesiąt minut.
Budowa mostu w Milsku to niezwykle wyczekiwana przez mieszkańców południowej część woj. lubuskiego inwestycja warta ok. 80 mln zł. Ma być gotowa w połowie 2022 r. Odwiedziliśmy teren budowy, aby sprawdzić, jak postępują prace.

Budowa mostu w Milsku to inwestycja, która znacznie wzmocni komunikacyjną integrację regionu. Dzięki niej dojazd z Zielonej Góry do Sławy i Wschowy skróci się nawet o kilkadziesiąt minut. - To największa inwestycja na Odrze od czasów wojny. Można powiedzieć, że historyczna. Dzięki niej połączymy region ze Sławą i Wschową – podkreśla marszałek Elżbieta Anna Polak.

- Jesteśmy przekonani, że ta przeprawa zdynamizuje w ogromnym stopniu rozwój tej części województwa. Ułatwi komunikację między Zieloną Górą a pozostałą częścią – mówił podczas ostatniej wizyty na budowie członek zarządu, Marcin Jabłoński.

Most w Milsku będzie długi na ponad 360 m

W sumie prace dotyczą ok. 9 km trasy - budowa mostu o długości około 364 m wraz z nowym przebiegiem drogi wojewódzkiej nr 282 na odcinku od miejscowości Łaz (wraz z obejściem m. Łaz, Zabór, Milsko, Przewóz) do włączenia z istniejącą DW 282 za miejscowością Przewóz. Zgodnie z planem, zakończenie inwestycji planowane jest na lipiec 2022 r.

O budowę mostu zabiegał samorząd województwa lubuskiego

Realizacja tego strategicznego projektu o wartości 80 mln zł stała się możliwa dzięki staraniom samorządu województwa i pieniądzom z Regionalnego Programu operacyjnego Lubuskie 2020, a także środkom rządowym.

  • 73,84 mln zł – to dofinansowanie, jakie przyznał zarząd województwa na realizację projektu.
  • 58,93 mln zł to środki pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020,
  • 14,92 mln zł to środki z budżetu państwa.

Beneficjentem projektu jest Województwo Lubuskie reprezentowane przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze. Za wykonanie mostu oraz prowadzącej do niego drogi odpowiada firma MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE z siedzibą w Krakowie.

Budowa mostu w Milsku - zakres inwestycji

  • Budowa nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282 (dł. ok. 9,2 km) wraz z budową skrzyżowań na przecięciu z drogami publicznymi (2 skrzyżowania typu rondo, 2 skrzyżowania skanalizowane).
  • Budowa/przebudowa dróg innych kategorii.
  • Budowa/przebudowa systemu odwodnienia, w tym odwadniających korpus drogowy jak: rowy przydrożne, rowy melioracji szczegółowej, rowy melioracji podstawowej, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające (osadniki, separatory), zbiorniki retencyjno-infiltracyjne i inne.
  • Budowa dodatkowych jezdni (dróg dojazdowych) wraz z mijankami.
  • Budowa infrastruktury rowerowej.
  • Budowa nowego mostu przez rzekę Odrę (dł. ok. 364 m).
  • Budowa nowego mostu przez rzekę Śmigę (dł. ok. 18 m).
  • Budowa nowych przejazdów gospodarczych PG 1, PG 2.
  • Elementy oświetlenia obiektu mostowego na rzece Odrze.
  • Elementy oświetlenia skrzyżowań skanalizowanych.
  • Zabezpieczenie i przebudowa kolidujących urządzeń obcych infrastruktury technicznej.
  • Nasadzenia drzew i krzewów.

#FunduszeUE #UEdlaLubuskiego #UE #PomocUE #FunduszeUnijne

 

 

Galeria: Tak powstaje most na Odrze w Milsku

Powiązane wiadomości

Zobacz również