O wspólnym działaniu na rzecz branży turystycznej

Pobierz PDF
Od lewej: Wiceminister Sportu i Turystyki Piotr Borys, Wicemarszałek Województwa Lubuskiego Grzegorz Potęga
Fot: lubuskie.pl
„Od wizji do realizacji: wspólna strategia dla branży turystycznej” to tytuł konferencji, która odbyła się 10 grudnia 2024 r. w Warszawie. W spotkaniu wziął udział wicemarszałek województwa lubuskiego Grzegorz Potęga.

Wydarzenie było okazją do rozmów o przyszłości polskiej turystyki. Prezentacje ekspertów, inspirujące wystąpienia i otwarte dyskusje pokazały, jak ważne jest wspólne działanie na rzecz branży turystycznej. Rozmawiano o trendach, innowacjach i strategiach, które pomogą zmienić oblicze branży turystycznej. Efekty rozmów będą fundamentem wspólnej strategii dla turystyki, która powstaje w Ministerstwie Sportu i Turystyki. 

Dokumenty strategiczne mają kluczowe znaczenie

Stoi przed nami duże wyzwanie, ale cel wszyscy musimy mieć jeden. Doskonałe opracowanie, które zaprezentował minister Piotr Borys, zachęca nas wszystkich do zaangażowania się w ten proces konsultacji i współpracy, by strategie powstające w regionach miały również wspólny mianownik z dokumentem ogólnokrajowym. W przyszłorocznym budżecie mamy zaplanowane 150 tys. zł na aktualizację posiadanej strategii i z pewnością będziemy realizowali to zadanie – mówił wicemarszałek Grzegorz Potęga.

Ustalenia związane z posiadaniem dokumentów strategicznych, zarówno dla regionów jak i dla naszego kraju w kontekście funkcjonowania turystyki to konieczność i zadanie priorytetowe na najbliższy czas. Strategia rozwoju turystyki odgrywa tu kluczowe znaczenie. Na konferencji informował o tym wiceminister sportu i turystyki Piotr Borys.

Strategia branży turystycznej na poziomie ogólnopolskim nie była aktualizowana od 2020 roku. Zapewnia ona:

  • poznanie własnych mocnych i słabych stron,
  • adaptację do zmieniających się trendów i wyzwań,
  • budowanie wizerunku i marki Polski,
  • skuteczne i zrównoważone wykorzystanie potencjału turystycznego kraju,
  • weryfikację i optymalizację działań,
  • wzmocnienie gospodarki narodowej, korzyści gospodarcze, społeczne i środowiskowe.

Filarami i czynnikami wspierającymi strategię rozwoju powinny być czynniki obecne w krajach o dużym potencjale turystycznym, a więc: zrównoważony rozwój, współpraca, innowacja i cyfryzacja. Warto również pamiętać o rozwoju infrastruktury, kapitale ludzkim (rozwoju kadr), otoczeniu prawnym czy certyfikacji. 

Dużym wyzwaniem na dziś pozostaje diagnoza ponadregionalnych potencjałów polskiej turystyki mogących stanowić paliwo do wzrostu turystyki przyjazdowej i krajowej oraz trwały budulec do marki Polski. Wizją i głównym motorem wspólnej strategii powinna być maksymalizacja potencjału turystycznego Polski i kreacja pozycji lidera Europy Środkowo-Wschodniej.

Wiceminister Piotr Borys zapowiedział wizytę w każdym z regionów w kontekście aktualizacji strategii turystycznej dla kraju. Województwo lubuskie ma być jednym z pierwszych, które odwiedzi.

Galeria zdjęć

Powiązane wiadomości

Zobacz również