Wykorzystanie fortecznego dziedzictwa kulturowego, Forte Cultura

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
 W dniach 25-26 listopada 2014 r. w Kostrzynie nad Odrą odbywa się międzynarodowa konferencja podsumowująca projekt pn.: „FORTE CULTURA”. Celem spotkania jest prezentacja projektu oraz podsumowanie zrealizowanych działań, jak również dyskusja na temat wykorzystania fortecznego dziedzictwa kulturowego oraz wskazanie korzyści dla fortyfikacji, miast i regionów w turystyce  - marketingu- strategiach – narzędziach.

Głównym celem spotkania jest podsumowanie dotychczasowej współpracy oraz osiągnięte rezultaty w ramach projektu Forte Cultura, który jest realizowany prze 13 partnerów w ramach Programu Europa Środkowa.

Turystyka kulturowa jest nową atrakcją. Europejski turystyczny szlak kulturowy „Forte Cultura” oferuje podróże kulturowe, podróże „eventowe” i aktywną turystykę. Szlak kulturowy ukazuje atrakcyjność turystyczną i jakość fortyfikacji europejskich.

 

Podczas pierwszego dnia spotkania przedstawione zostały możliwości dofinansowania przedsięwzięć oraz projektów z zakresu dziedzictwa kulturowego.  Prelekcje wygłosili m.ni. przedstawiciel Wspólnego Sekretariatu Technicznego Programu Europa Środkowa w Wiedniu, pan Christophe Ebermann, przedstawiciel ECCOFORT – Europejskie Centrum Współpracy Dziedzictwa Fortecznego, pan Hartmut Röder, przedstawiciel Federalnego Biura Budownictwa i Planowania w Bonn, dr Wilfried Görmar oraz Dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej i Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego, pan Maciej Nowicki.

 

W drugim dniu odbywają się warsztaty tematyczne z udziałem wszystkich partnerów projektu oraz ekspertów w zakresu dziedzictwa kulturowego oraz turystyki militarnej:

Warsztat I:

Rozwój nowych programów turystycznych na Szlaku Kulturowym FORTE CULTURA- integracja zainteresowanych fortyfikacji:

- Wspólny rozwój programu podróży szlaku kulturowego Forte Cultura

- Współpraca przewodników

- Rozwój strategii 2015/16

 

Warsztat II:

Kreatywny Marketing Fortyfikacyjny z innowacyjnymi instrumentami:

- Koncepcje marketingu fortecznego i efektywne instrumenty

- Przewodnik marketingu fortecznego online

- Program Marketingu Fortecznego 2015

 

Sesja Podsumowująca:

- Warsztat raport i podsumowanie

- Dyskusja

- Program Turystyki Fortecznej i Marketingu Fortecznego w 2015.

 

Informacja o projekcie:

http://www.forte-cultura-project.eu/

Zobacz również