
„Efektywna współpraca administracji i biznesu” to warsztaty organizowane przez PKPP w 16 miastach w całej Polsce. Spotkania przeznaczone są dla przedstawicieli administracji lokalnej w regionach, odpowiedzialnych za różne sfery współpracy z przedsiębiorcami. Celem jest poznanie opinii, uwag dotyczących rekomendacji nt. współpracy biznesu i administracji. Efektywna współpraca administracji i biznesu - rekomendacja
Potrzebny jest dialog
Spotkania odbywają się w ramach projektu „Poprawa wizerunku przedsiębiorców” realizowanego przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan, a współfinansowanego z unijnych środków. Projekt ma za zadanie zbudować pozytywny wizerunek przedsiębiorców. – Jeszcze niedawno przedsiębiorca, by stworzyć miejsca pracy, musiał pokonywać mnóstwo barier. Ta walka często rodziła zniechęcenie do dalszych działań. Tymczasem, by polski biznes mógł się z powodzeniem rozwijać, potrzebny jest dialog – przekonywał szef OPZL, Janusz Jasiński. – Zależy nam na dobrych i konstruktywnych relacjach z administracją. Przedsiębiorca chce być partnerem w rozmowie, a dialog prowadzić w sposób równoprawny – podkreślił Jasiński.
Rola przedsiębiorcy w polskim biznesie powoli rośnie. Niestety jego wizerunek nadal pozostaje niekorzystny, a społeczeństwo nadal dysponuje zbyt małą wiedzą nt. jego roli w rozwoju kraju – uważają uczestnicy spotkania. Działania poprawiające wizerunek przedsiębiorcy trzeba zintensyfikować, bo ten według badań zleconych przez Lewiatan, nadal jest niekorzystny. - Taka ocena społeczeństwa wywołuje w przedsiębiorcach bierną, zachowawczą postawę. Do tego, brak zaangażowania ze strony administracji, tylko pogłębia ten stan – mówili organizatorzy spotkania.
Działania wzmacniające relacje administracji i biznesu prowadzone są dwutorowo. Z jednej strony: ogólnopolska kampania reklamowa i PR, która ma doprowadzić do wzrostu wiedzy na temat kluczowego wpływu przedsiębiorców na gospodarkę. Z drugiej strony - zestaw działań dla administracji, który ma na celu zwiększenie jej umiejętności i gotowości do współpracy z przedsiębiorcami.
Symbole ekonomicznego sukcesu w Lubuskiem
Dziś (środa, 13 marca) 13 najlepszych przedsiębiorców z Lubuskiego otrzymało nominacje do galerii przedsiębiorców: „Biznes. Dobry wybór”. Pamiątkowe dyplomy wręczył wicemarszałek Jacek Hoffmann. W skład galerii wchodzą przedsiębiorcy, którzy osiągnęli sukces w biznesie, działając jednocześnie na rzecz otoczenia lokalnego oraz wykazując się postawą odpowiedzialnego pracodawcy. Przewodniczącą lubuskiej kapituły jest marszałek Elżbieta Polak.
Projekt „Poprawa wizerunku przedsiębiorców współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Budżet projektu wynosi 3 808 880 zł.
Działania:
diagnoza – kompleksowa analiza problemów wizerunkowych w każdym województwie,
promocja – wybór liderów biznesu w każdym województwie, ogólnopolska kampania promocyjna, wydawnictwa prezentujące wkład biznesu w rozwój każdego województwa,
edukacja – program współpracy z administracją, obejmujący wydanie materiałów poradnikowych oraz szkolenia i konferencje, budujące współpracę z biznesem.
Konsultacje z przedsiębiorcami i administracją (diagnoza)
Pierwszym krokiem w projekcie będzie przygotowanie analizy wizerunku przedsiębiorców w każdym województwie oraz wypracowanie zestawu rekomendacji regionalnych do dalszych działań wizerunkowych i informacyjnych.
Przeprowadzonych zostanie 80 spotkań z przedstawicielami biznesu i administracji (po pięć w każdym województwie). Rozmowy te pozwolą nam zidentyfikować bariery we współpracy firm z administracją, poznać przykłady wspólnych projektów zakończonych sukcesem oraz stan świadomości wizerunkowej biznesu. Pozwoli to również sprawdzić, jakie warunki są konieczne, by współpraca przedsiębiorców z administracją przyniosła społecznie korzystne efekty.