Administracja i biznes chcą grać razem

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
O efektywnej współpracy administracji i biznesu rozmawiali 13.03.2013 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego uczestnicy warsztatów zorganizowanych w ramach projektu „Poprawa wizerunku przedsiębiorców” realizowanego przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan. – Życzę wypracowania ciekawych związków, łączących strefę biznesu z administracją – mówił na spotkaniu wicemarszałek Jacek Hoffmann. Wicemarszałek podzielił opinię uczestników warsztatów, że skala i jakość tej współpracy ma znaczenie dla rozwoju gospodarczego kraju.

„Efektywna współpraca administracji i biznesu” to warsztaty organizowane przez PKPP w 16 miastach w całej Polsce. Spotkania przeznaczone są dla przedstawicieli administracji lokalnej w regionach, odpowiedzialnych za różne sfery współpracy z przedsiębiorcami. Celem jest poznanie opinii, uwag dotyczących rekomendacji nt. współpracy biznesu i administracji. Efektywna współpraca administracji i biznesu - rekomendacja

Potrzebny jest dialog

Spotkania odbywają się w ramach projektu „Poprawa wizerunku przedsiębiorców” realizowanego przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan, a współfinansowanego z unijnych środków. Projekt ma za zadanie zbudować pozytywny wizerunek przedsiębiorców. – Jeszcze niedawno przedsiębiorca, by stworzyć miejsca pracy, musiał pokonywać mnóstwo barier. Ta walka często rodziła zniechęcenie do dalszych działań. Tymczasem, by polski biznes mógł się z powodzeniem rozwijać, potrzebny jest dialog – przekonywał szef OPZL, Janusz Jasiński. – Zależy nam na dobrych i konstruktywnych relacjach z administracją. Przedsiębiorca chce być partnerem w rozmowie, a dialog prowadzić w sposób równoprawny – podkreślił Jasiński.

Rola przedsiębiorcy w polskim biznesie powoli rośnie. Niestety jego wizerunek nadal pozostaje niekorzystny, a społeczeństwo nadal dysponuje zbyt małą wiedzą nt. jego roli w rozwoju kraju – uważają uczestnicy spotkania. Działania poprawiające wizerunek przedsiębiorcy trzeba zintensyfikować, bo ten według badań zleconych przez Lewiatan, nadal jest niekorzystny. - Taka ocena społeczeństwa wywołuje w przedsiębiorcach bierną, zachowawczą postawę. Do tego, brak zaangażowania ze strony administracji, tylko pogłębia ten stan – mówili organizatorzy spotkania.

Działania wzmacniające relacje administracji i biznesu prowadzone są dwutorowo. Z jednej strony: ogólnopolska kampania reklamowa i PR, która ma doprowadzić do wzrostu wiedzy na temat kluczowego wpływu przedsiębiorców na gospodarkę. Z drugiej strony - zestaw działań dla administracji, który ma na celu zwiększenie jej umiejętności i gotowości do współpracy z przedsiębiorcami.

Symbole ekonomicznego sukcesu w Lubuskiem

Dziś (środa, 13 marca) 13 najlepszych przedsiębiorców z Lubuskiego otrzymało nominacje do galerii przedsiębiorców: „Biznes. Dobry wybór”. Pamiątkowe dyplomy wręczył wicemarszałek Jacek Hoffmann. W skład galerii wchodzą przedsiębiorcy, którzy osiągnęli sukces w biznesie, działając jednocześnie na rzecz otoczenia lokalnego oraz wykazując się postawą odpowiedzialnego pracodawcy. Przewodniczącą lubuskiej kapituły jest marszałek Elżbieta Polak.

Projekt  „Poprawa wizerunku przedsiębiorców współfinansowany jest ze  środków Unii Europejskiej, w  ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Budżet projektu wynosi 3 808 880 zł.

Działania:

diagnoza – kompleksowa analiza problemów wizerunkowych w każdym województwie,

promocja – wybór liderów biznesu w każdym województwie, ogólnopolska kampania promocyjna, wydawnictwa prezentujące wkład biznesu w rozwój każdego województwa,

edukacja – program współpracy z administracją, obejmujący wydanie materiałów poradnikowych oraz szkolenia i konferencje, budujące współpracę z biznesem.

Konsultacje z przedsiębiorcami i administracją (diagnoza)

Pierwszym krokiem w projekcie będzie przygotowanie analizy wizerunku przedsiębiorców w każdym województwie oraz wypracowanie zestawu rekomendacji regionalnych do dalszych działań wizerunkowych i informacyjnych.

Przeprowadzonych zostanie 80 spotkań z przedstawicielami biznesu i administracji (po pięć w każdym województwie). Rozmowy te pozwolą nam zidentyfikować bariery we współpracy firm z administracją, poznać przykłady wspólnych projektów zakończonych sukcesem oraz stan świadomości wizerunkowej biznesu. Pozwoli to również sprawdzić, jakie warunki są konieczne, by współpraca przedsiębiorców z administracją przyniosła społecznie korzystne efekty.

Galeria: Współpraca administracji i biznesu - warsztaty

Zobacz również