Duże szanse na obwodnicę Droszkowa!

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Samorząd wybuduje most przez Odrę w Milsku oraz przebuduje drogę nr 282. Na inwestycję przeznaczono 100 mln zł. Po zakończeniu procedury przetargowej okazało się, że koszt budowy to 73 mln zł. To spore oszczędności, które zgodnie z obietnicą marszałek Elżbiety Anny Polak przeznaczone zostaną na budowę obwodnicy Droszkowa. – Szacunkowy koszt budowy to 40 mln zł. Droga mogłaby powstać do 2021 roku – wyjaśnia marszałek, która zobowiązanie potrzymała podczas spotkania z samorządowcami 23 listopada.

O sprawie informuje dzisiejsza "Gazeta Lubuska". Przypomnijmy, most w Milsku to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji w regionie. Prowadzi ją Zarząd Dróg Wojewódzkich, ktorego organem założycielskim jest samorząd wojeództwa. Dzięki niej skrócony zostanie dojazd ze Sławy i Wschowy do dróg nr 12 i 32 o ok. 40 do 50 min. - Połączymy w ten sposób region – komentuje marszałek Elżbieta Anna Polak. Inwestycja związana z budową przeprawy przez rzekę Odrę zakłada także zmianę przebiegu drogi nr 282, która połączy przeprawę z drogą S3. Inwestycję za73 mln zł zrealizuje firma MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A. Nową przeprawą pojedziemy już 2021 r.

Przedmiotem inwestycji jest budowa mostu przez rzekę Odrę wraz z budową nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282 klasy „G” po nowym śladzie na odcinku od miejscowości Łaz (wraz z obejściem m. Łaz, Zabór, Milsko, Przewóz) do miejscowości Bojadła.

Zakres inwestycji:

-        budowa nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282 (dł. ok. 9,2 km) wraz z budową skrzyżowań na przecięciu z drogami publicznymi (2 skrzyżowania typu rondo, 2 skrzyżowania skanalizowane),

-        budowa/przebudowa dróg innych kategorii,

-        budowa/przebudowa systemu odwodnienia, w tym odwadniających korpus drogowy jak: rowy przydrożne, rowy melioracji szczegółowej, rowy melioracji podstawowej, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające (osadniki, separatory), zbiorniki retencyjno-infiltracyjne i inne,

-        budowa dodatkowych jezdni (dróg zbiorczych) wraz z mijankami,

-        budowa infrastruktury rowerowej,

-        budowa nowego mostu przez rzekę Odrę (dł. ok. 380 m),

-        budowa nowego mostu przez rzekę Śmigę (dł. ok. 23,5 m),

-        budowa nowych przejazdów gospodarczych PG 1, PG 2;

-        elementy oświetlenia obiektu mostowego na rzece Odrze,

-        elementy oświetlenia skrzyżowań skanalizowanych,

-        zabezpieczenie i przebudowa kolidujących urządzeń obcych infrastruktury technicznej,

-        wycinka i karczowanie drzew i krzewów kolidujących z inwestycją,

-        nasadzenia drzew i krzewów.

Oszczędności poprzetargowe przeznaczone zostaną zgodnie z zapowiedziami marszałek Elżbiety Anny Polak na budowę obwodnicy Droszkowa. Obietnicę tę marszałek podtrzymała podczas spotkania z samorządowcami powiatów zielonogórskiego oraz krośnieńskiego 23 listopada br.

Zobacz również