
Lubuskie Centrum Produktu Regionalnego pragnie dotrzeć do jak największej ilości odbiorców, promując produkty regionalne, wytwarzane na terenie naszego województwa. Działań mających na celu propagowanie żywności oraz rękodzieła lokalnego jest wiele. W środę, 18 stycznia 2023 r. LCPR przedstawiło mapę Nawigator Lubuski, dzięki której można znaleźć producentów w swojej najbliższej okolicy.
Nawigator Lubuski ze 170 adresami producentów
W publikacji znajduje się aż 170 producentów produktów regionalnych oraz miejsc ich sprzedaży. Są to wytwórcy, którzy wysłali formularz zgłoszeniowy w celu bezpłatnego pojawienia się w publikacji. Wszystkie informacje, które znajdują się w publikacji, można znaleźć w specjalnie aplikacji - na pewno będzie szybciej i wygodniej.
W Nawigatorze Lubuskim znaleźli się producenci branż: pszczelarskiej, piekarniczej, mięsnej, produktów rybołówstwa, produktów ekologicznych, produktów mlecznych, napojów, dziczyzny, dań gotowych, olejów, warzyw i owoców, a także właściciele agroturystyki oraz rękodzielnicy. Każdy z producentów posiada wizytówkę, z której można dowiedzieć się, jakie uzyskał odznaczenia, co oferuje jego działalność, adres jego siedziby oraz jak się z nim skontaktować.
Smaki Lubuskiego są wyjątkowe i niepowtarzalne
Wicemarszałek Stanisław Tomczyszyn podkreślał, że zarząd województwa lubuskiego podjął kilka lat temu jedną ze strategicznych decyzji dotyczącą promocji naszych produktów regionalnych i powołanie Lubuskiego Centrum Produktu Regionalnego owocuje kolejnym dobrymi przedsięwzięciami. Jednym z tych działań jest to, że udaje się docierać do coraz większej liczby producentów. - Smaki województwa lubuskiego są wyjątkowe, różnorodne i niepowtarzalne. Coraz więcej producentów wytwarza w Lubuskiem regionalną żywność i rękodzieło. Obecna mapa Nawigator Lubuski jest drugą edycją publikacji, a ilość producentów, którzy zostali w niej zawarci zwiększyła się aż trzykrotnie, z 50 punktów do 170! Publikacja pokazuje jak różnorodny jest nasz region i zachęca do jego odkrywania. To jest nasz cel - będziemy się starać te produkty, jak najlepiej promować. Widzimy, że lubuska żywność jest dobrze produkowana, jest zdrowa, znajduje coraz szersze rzesze konsumentów. Zachęcam do zapoznania się z szeroką ofertą regionalnych wytwórców oraz razem z Lubuskim Centrum Produktu Regionalnego do aktywnego wspierania lubuskich producentów. Staramy się te produkty promować na rynkach krajowych, na targach, spotkaniach, festynach. Każda promocja jest wskazana – podkreślał wicemarszałek Stanisław Tomczyszyn.
Nawigator Lubuski – ułatwia promocję produktu i dotarcie do turysty
O szczegółach publikacji mówił dyrektor Lubuskiego Centrum Produktu Regionalnego Jacek Urbański. – Zarząd województwa zauważa naszą pracę i ją docenia. Cieszy nas to, że doceniają nas także producenci i że chcą z nami pracować. Dzięki tej publikacji efekt naszej pracy można było uwidocznić. Producenci do tego przedsięwzięcia przystępowali dobrowolnie, tym bardziej cieszymy się z tego, że chcą się pokazywać, nie wstydzą się swoich produktów i swoich miejsc sprzedaży. Główną ideą było to, aby miejsca sprzedaży, o które bardzo często konsumenci pytają, zostały zebrane i były łatwe do znalezienia przez klientów. Te miejsca, które zostały ujęte w mapie są stałymi punktami sprzedaży. Zapraszamy turystów i Lubuszan, którzy będą przebywali w danej okolicy, aby zapoznali się z tymi punktami sprzedaży – zachęcał dyr. Urbański.
Jak przekonywał dyrektor, Nawigator Lubuski to prosta forma, chodzi o to, aby łatwo dotrzeć do producenta. W tym roku jest to mała książeczka, rok temu była to mapa, która czasem ze względu na rozmiar sprawiała kłopot. - Staramy się, aby wydawane publikacje ułatwiały znalezienie przydatnych informacji. Aby ułatwić znalezienie konkretnego producenta, mapa została podzielona na powiaty. Do każdego powiatu przydzielony jest inny kolor ułatwiający jego wyszukanie. Mapa posiada również piktogramy identyfikujące daną branżę oraz związane z nią działania - mówił dyrektor LCPR Jacek Urbański.
Lubuskie smaki robione z pasji i z serca
Przedstawiciel producentów produktów regionalnych Jarosław Szlachetko – SALCUM-FIXUM, prowadzący także dwa punkty sprzedaży w Zielonej Górze, podkreślał, że w każdym z punktów sprzedaży, które prowadzi można zeskanować kod QR i mieć wszystkie te informacje w telefonie. - Warto dokonywać zakupu u producentów regionalnych, gdyż są robione z pasją, zaangażowaniem, wkładamy w to serce. Niech rośnie świadomość konsumentów, bo na tym nam bardzo zależy. Bo dzięki wzrostowi tej świadomości będziemy zdrowsi – podkreślał.
Grafiki do publikacji przygotowała Justyna Gray z Lubuskiego Centrum Produktu Regionalnego. Producenci regionalni nie ponieśli kosztów związanych z udziałem w publikacji. Wydano tysiąc egzemplarzy Nawigatora Lubuskiego. Dyrektor Jacek Urbański liczy na to, że większość osób będzie posługiwało się aplikacją. - Mamy zamiar iść w aplikację. Ta mapa będzie żyła z nami, dopóki producentów będzie przybywało – dodał dyrektor.
Zobacz jak wygląda mapa Nawigator Lubuski Lubuskiego Centrum Produktu Regionalnego - dostępna w wersji online: http://www.lcpr.pl/nawigator